Uncategorized

Thank god it’s Tuesday.

Äntligen försvann måndagen. Vilken dag det va igår. Dagen började med att jag inte kom ut ur lägenheten. Dörren vägrade samarbeta med mig. Från halv åtta till klockan nio var jag inlåst. Jag skulle ha börjat jobbet klockan åtta. Men det tyckte inte min dörr. Nej dörren tyckte jag skulle stanna hemma en stund till. Visst kunde jag diska och städa i ren frustration. Tacka gudarna för att jag har Daniel till hjälp! Han kunde komma förbi mig på väg hem från hans jobb. Mest irriterande var att han hur lätt som helst kunde öppna dörren från andra sidan. Tur var väl det att de va en sån gammal dörr. Och föresten att jag hade fönster ut mot gatan. Äntligen fri kunde jag få skjuts till jobbet av honom.

Jobbdagen var mindre kul. Det verkar som om vissa barn på jobbet är inne i någon sorts period där dom testar oss till tusen. På det hela spektaklet hade jag sån himla mensvärk. Kul.

Men dagen slutade bra. Jag och Sarah var på ett Nordea event. En tjejkväll. Vi blev stukade i håret, fick champagne och snittar. Lite härliga goddiebags med hårprodukter och annat smått och gott. Bokade även in ett rådgivningsmöte. Härlig ung tjej som verkar väldigt driven. Nu ska allt mina fonder och allt annat få lite bättre ordning. Jag och banker går inte alltid ihop. Men kanske efter ett möte där att jag blir lite klipskare.

Nu är de ju tisdag. En ny dag. Kort dag på jobbet. Efteråt ska jag förbi gymet och fixa med mitt kort så att jag kan boka pass. Sen hem och packa och rensa. Ett måste nu när flytten är så nära!

Ha en bra tisdag allihopa!

Standard

Kommentera

