Allmänt, Ekologisk hudvård.

Dag två.

Boom. Smack. Död. Levande. Celler. Petrolium. Örter. Sinnen. Vävnader. Så blir det nya tag i morgon. Ena sekunden känner jag mig helt påkörd men efter ett tag känns det som om allt bara faller på plats och jag får svar på en massa saker jag har funderat på. Jag suger åt mig allt denna fantastiska kvinna berättar. Lena Losciales.

Måste berätta en sak som jag tyckte var kul. Jag berätta för Lena vem jag är, eller så här var det. Jag hade lovat att hälsa till Lena från mamma. Mamma och Lena lärde känna varandra i stall ute på Värmdö för flera år sen. Jag träffade Lena där också i och med att jag hängde där ibland. Även hennes dotter hängde där och vi umgicks där ibland. Små svaga minnen. Men i alla fall var jag lite så här tveksam om jag skulle slänga ur mig det första dagen eller ej. Uppenbarligen så kände hon inte igen mig, inte så konstigt i och med att jag var en liten osynlig, blyg tolvåring då. Jag har ju vuxit sedan dess. Hehe! Konstigt om jag inte hade det. I alla fall så kände jag efter lite småpress från mamma. Jag kände lite tänk om hon inte kommer ihåg mig så står jag där som ett fån. Ja ni vet alla sånna tankar. Men så slängde jag ur mig att: Lena, jag ska hälsa från min mamma! Och såklart så undrar ju hon vem fasiken är din mamma då? Hehe.. Jag du vet Carina Nilsson, eller Olsson har hon hetat. Eller jag Löfman för den delen också. Hon tittade och blev så överraskad. Hon kopplade direkt. Med chock såg det ut som. HAHAH! Åh skönt nu har jag sagt det. Vi snackade lite om mamma och hur hon har det där uppe, småsyskonen, min bror och hästar och allt. Nu kan jag släppa det.

Varför i hela fridens skrev jag om det? Äsch. Kul! Minne sen. Tänkte att jag ska försöka skriva ner lite tankar och sånt efter varje dag jag har varit på skolan. Så kan man gå tillbaka sen och se hur det var i början. Jag brukar gå tillbaka i t.ex. Australia kategorin och läsa. Kan bli lite smått arg för att jag inte dokumenterade oftare. Så himla kul att försvinna tillbaka i texterna.

Dag två var idag. Ännu mera fysiologi och dermatologi. För varje minut som går känns det faktiskt bara bättre och bättre. Längtar till vi faktiskt får börja testa praktiskt. Det är där som allt ofta faller på plats. Men än så länge känns det bra. Mer än bra. Lena är som min gudinna just nu. Hon skulle kunna säga vad som helst och jag skulle köpa det, så känns det. Inte riktigt så kanske. HAHA! Just nu vill jag bara lära mig så mycket om örtet OSV. Mer, mer, mer. Det kommer ju senare i utbildningen men fasiken det är en helt värld som vi bara har glömt bort. Ett växtrike som är gratis och en stor del av våran jordglob. Den har vi glömt bort och förstör den istället. Det finns inte ord att beskriva vilka känslor man går igenom under alla föreläsningar. Mestadels ilska till en början som i sin tur blir lycka för att man får denna information och kunskap idag.

Nu ska jag krypa ner i sängen min och läsa igenom mitt kompendium. Memorera och sortera lite i min lilla hjärna.

 

Standard

Kommentera

