Allmänt, Ekologisk hudvård.

Hmm.

Jag har ett problem just nu. Folk på jobbet frågar titt som tätt vad ekologisk hudvård är? Varför ska man använda det? Vad är skillnaden på vanlig klassisk hudvård och ekologisk? Alltid när jag försöker förklara så kommer det tio tusen frågor till. Jag måste försöka komma på ett bra svar som verkligen förklarar. Men det är så svårt att svara snabbt i förbifarten och verkligen få dom att förstå vilket dom oftast inte vill. Hur ska jag förklara? Vill komma med en övertygande och super duper bra förklaring.

Det brukar oftast bli att jag säger att i den ekologiska hudvården så handlar det mer om i produktväg att man använder råvaror. Själva behandlingen handlar om hela upplevelse. Självklart rengörs det och peelas och smörjs in osv. Inget klämmande eller maskinredskap eller ångmaskin. Ingenting som förstör huden, här handlar det om att ta hand om den.

Kollade runt lite på nätet vad folk skriver om det här. Jag vet ju vad det är, hur det känns och vad det innebär. Men jag har svårt att få ner det i mina egna ord. Kan vara att jag inte har lärt mig allt men det kan också vara min jäkla dyslexi som spökar.

Så nu har jag tänkt att jag ska fnula ihop min egna summering och min egna förklaring om detta. Med mina egna ord. Vad ska vi säga, jag har denna vecka på mig att skriva ihop det? Det är väl rimligt? 

Standard

Kommentera

