Uncategorized

Back to reality.

Å så är man totalt tillbaka till det vardagliga livet. Man sitter på pendeln på väg till jobbet. Vädret är inte alls något att hänga i julgran. Så himla mulet, sånt där lågtryck som spränger ens huvud i luften. Känner hur det riktigt trycker. Nu utropas det ut för tredje gången att det är signalfel. Vi rullar 50m sen stopp, rullar 100m sen stopp. Jag so var duktig och tog ett tidigare tåg för att hinna i tid kommer att komma försent.

Tillbaka till verkligheten var det ja. En vardag som före var rätt tråkig och grå, håller på att få en uppdatering. Försöker göra små ändringar som att till exempel hitta små hobbys. Nej, okej man kan väl inte kalla det en hobby men roliga små saker. Har tagit uppser här med Healing, tarotkort och orakelkort m.m. Har saknat det så mycket!

Tänkte bara säga att jag känner mig rätt stolt att jag har varit rökfri i över en månad. Alltså ingen feströkande här inte. Jag har till och med varit med mina vänner när dom har rökt två tre cigg på raken en hemmakväll på balkongen, kg bojkotta. STOLT! Kan inte riktigt förstå mig på mig själv att jag faktiskt var slav under ciggen. Att jag tyckte det var gott? Äntligen fri i alla fall.

Nästa steg blir sockret. Hm. Inte riktigt bekväm med att ge upp det än. Sockret är värre än nikotinet kan jag säga. Men en vacker dag slutar jag. När min hjärna är med i svängen.

Så snart, så snart, är jag framme på jobbet. Kanske.

Standard

Kommentera

