Allmänt, Recept

Ny energi.

Hörde och läste att det var tydligen värsta super duper fullmåne igår natt. Den gav mig i alla fall en massa ny energi måste jag säga. Eller så var det bara så att jag fick ny energi av att ladda om batterierna igår, vad vet jag. Idag har jag fort mycket gjort. Städade hemma, diskat, packat upp rena tvätten, dragit en sväng om på stan med Ida och Frida, handlat massa viktiga saker, ny tröja och nytt linne, spets bh toppar och pärmar osv. Jag en massa blev gjort.

Jag till och med fick för mig att jag skulle göra mandelsmör. Ehm, why? I don’t know. Hehhe! Kul att göra egna saker måste jag säga. Gott blev de! Ska pröva en rostad macka med lite av smöret på.

Bildbevis:

Här kommer även receptet (lovade Rebecka det):

  • 2,5dl Naturella mandlar som har legat i blöt över natten och avsköljda
  • 5msk olivolja eller annan olja, välj själv
  • Två nypor salt, kan ökas efter smak.

Kör först mandlarna i matmixern till det är finkorniga, addera sen oljan och saltet och kör på full fart till det blir till den konsistensen du vill ha. Voilá! Efter några få minuter har du hemmagjort mandelsmör.

Det var ett skämt om hur lätt det var. Ska försöka göra jordnötssmör och mandelmjölk en annan dag. Billigt och enkelt!

Standard

Kommentera

