Allmänt, Inspiration.

Frisördags?

Åh, herregud säger jag bara. Jag är ju utbildad frisör som många vet och jag skäms nästan över hur jag behandlar mitt hår ibland. har inte gått till frisören sen i december. Bläh och usch på mig.

Är supersugen på att pröva en Eko salong nu när jag är på mina nya bana. Använder ju inga skräpprodukter längre utan rena produkter. Föresten så ska jag pröva att göra eget saltvattenspray, mer om det senare. Har hittat två eko salonger på stan. Ecohair och Omtanke bl.a. Tänkte gå förbi dessa i morgon och kolla in. Det värsta är ju att jag är så kräsen. Det ska kännas rätt. Där av att jag måste kolla läget innan jag bokar.

Det jag är sugen på är att lägga slingor i håret. Har inte färgat håret på över ett år. Vilket är bra om man nu ska gå över till örtfärgning. Det verkar otroligt spännande! Så jag måste ju testa, eller hur? Vill ju bli blondare och får mer liv i håret men inte med hjälp av kemikalier. 

Måste erkänna att mamma hjälpte mig att klippa håret senast och jag klippte lite själv. Det är dock ingen som kan se det direkt, vilket är tur. Hehe! Mamma du är duktig och tack för hjälpen men nu är det dags för en genomklippning. Funderar starkt på att klippa av rätt mycket. En page igen som förr i tiden? Eller bli brunhårig? Mer lik min utväxt? Nej, jag vet faktiskt inte. Nåväl, ni lär ju få vara med på resan.

Standard

One thought on “Frisördags?

Kommentera

