Allmänt

Done, done..

Så då har jag anmält mig till Basmedicin kursen som börjar till hösten. Det kommer bli tungt med ett heltidsjobb, yrkesutbildningen på distans plus basmedicin kursen. Plus att jag någonstans ska ha tid med behandlingar och dyl. Men allt löser sig, eller hur? Jag tror det. Jag ska bara köra på! Ska inte bara sitta och vänta tills det blir lugnare eller så. Finns inget sen bara nu. 

Fixade mitt visum idag också. Lite skillnad på förra visumet jag sökte om, det var ju work and holiday visum och nu skulle jag bara ha ett hederligt turist visum. Fick det direkt i handen när jag gick ut från resebyrån. Happ, tänkte jag. Trodde det åtminstone att det skulle ta en dag eller två. Men jag ska inte klaga det var är ju skönt att ha det i handen också.

Mailade mamman i familjen nyss också. Oj vad det kommer kännas skumt om jag träffar dom. Kul, känslosamt och underbart på en och samma gång tror jag. Lär säkert gråta en skvätt när man går igenom minnen och så. Mamman är ju kräfta som jag och väldigt känslosam. Undrar om lille killen kommer ihåg mig? Hoppas. Hoppas också att mamman vill ses.. En fika är väl inte mycket begärt?

Nu ska jag bara maila bankkontoret om mitt bankkort i Oz. Har lyckas glömma lösenordet till internetbanken. Hehe! Måste ju komma åt den så jag kan föra över pengar från mitt svenska osv.

Sen också fixa min gamla iPhone 3GS. Den måste jailbrakeas eller vad det heter så att jag kan ha i ett australienskt simkort. Lyckades ju förstöra min gamla aussie mobil när vi var i Ayr en utekväll. Borde inte ha haft petflaskan med vin i bland mobil och annat. Korken satt inte på så bra. Ni fattar!

Ha en trevlig fredagskväll alla!

Standard

2 thoughts on “Done, done..

Kommentera

