Allmänt

Nu så.

Okej, lets do this. Jag hatar när jag had glömt att skriva ner här vad som faktiskt händer. Speciellt när det händer saker hela tiden och varje dag. Vet igentligen inte om det är så att det händer saker rent enerellt eller om det handlar om en berg och dal bana inombords. Nå väl, låt mig börja med fredags kväll.

Så ni såg väl alla bilden på systemkassarna? Annars skrolla ner. Men i alla fall så hade jag och en kollega kirrat ihop en liten AW hemma hos han på hans innegård. Ni kommer inte förstå hur vacker den var. Det får bli en tradition till hösten. AW där alltså, speciellt till slutet av sommaren. Varmt och gött. Nåväl det som skulle vara en rätt lugn kväll med mat, bira och lite fotboll blev en all nighter. Inget fel med det. HAHA! Alltid kul ändå. Föresten, jag har nog aldrig skrikit så mycket som jag gjorde till den matchen. Jag är inte den som slaviskt följer matcherna eller är direkt insatt men när det väl är spännande och händer saker ja då blir det så att man skriker lite. LITE, NOT! haha! Många kom och gick. Kussen och Jocke kom förbi. Elins kille och hans vänner kom. Eriks kusin kom med vänner. Ja sen var det ju också så att vi craschade Eriks väns lägenhet för att hinna se matchen. Dumma som vi var var det ju så att vi tänkte dra ut och sen den på en bar eller så men tji fick vi då de var fullt. ÖVERALLT, konstigt?! Njae, verkligen inte. Kul kväll!! Alltid efter en AW vill jag hänga med alla privat hela tiden. Hehe! Så jäkla skönt gäng vi ungdomar ändå är på jobbet. Tråkigt att så många ändå slutar till hösten. BUHU! 

Ja lördagen blev ju inte så händelserik vill säga. Slaggade ju hemma hos Jossan i fredags då jag inte kände för att ta nattbussen själv. Däremot på söndagen var det dags att hänga med en klasskompis. Vi skulle vara tre men Tora blev tvungen att jobba. Nästa gång så. Så kul och fantastisk att få lära känna varandra lite privat också. Kul! Vi snackade i stort sett bort tre timmar som kändes som 10 min. Pratade om va man har för plan inför framtiden, sommar, jobb och basmedicin m.m. plus att vi övade ansiktsbehandlingen på varandra. Blev lite nervös när man vet att personen i fråga vet vad som komma skall liksom. Hehe! Men kändes bra ändå.

I måndags, ja faktiskt igår så efter jobbet var det dags för den stora sommaravslutningen. För personalen från våran chefer. Det blev på söder med middagsbuffé och drinkar och ja ni förstår. Kul att dom lägger det när vi elevassistenter och fritidspedagoger jobbar dan efter. Kanske finns en tanke med det, vem vet. Jag höll mig i skinnet. Så klart. Middag var god, italiensk buffé. Hölls några roliga tal, sjukt bra värd och värdinna. Lite tråkigt kanske att dansen inte kom igång på riktigt. Eller ja vi ungdomar körde ju på, haha men det startades för sent. Plus att alla drog. BUHU! Men det var väl lika bra då vi alla eller dom flesta skulle upp tidigt idag.

Jag börjar få lite resfeber faktiskt. Inombords så börjar jag faktiskt bli lite stressad. Så mycket som snurrar runt i skallen. Vill jag verkligen åka? Jo det är klart jag vill det men tänk vad jag missar här hemma då? Eller missar jag något? Usch, just nu är det kaos. Fjärilar i magen. Positivt pirr men också lite jobbigt. Jag bråkar med en jobbig känsla eller två. Jag har en sådan där ni vet, en dag när man i stort sett konstant hela dagen klankar ner på sig själv. Jag försöker lura mig själv. Tänka positivt och ha lite hopp och tro. Men det är en jobbig fight. BLÄ! Kanske att man borde gråta en skvätt, då kanske det försvinner? Var tog min härliga positiva sida vägen? ÅH! Bajs… Jag vill känna att jag kan göra vad som helst igen. Give me some courage, please. Varför ska allt vara så komplicerat? 

Standard

2 thoughts on “Nu så.

  1. mormor skriver:

    tycker det låter som en speciel tid i månaden. Det är bra för då vet du att det går över och det blir positivt igen Det blir jättebra tusen kramar

Kommentera

