Allmänt

I survived the first flight and ended up i Beijing.

Haha! Jag måste bara säga en sak, jag älskar verkligen kineser. Dom är helt tokiga. Kösystemet existerar inte i deras värld. Att vänta över huvudtaget funkar inte. Allt ska ske på en gång, gärna alla samtidigt. Haha! Att prata engelska existerar inte heller i deras värld utan dem matar på, på deras egna språk. Tjing tjong. Det började på Arlanda när jag skulle lämna väskan i bag drop. Mötte förresten en trevlig kille som hjälpte mig vid check in automaten. Fasiken svenska killar är snygga. Det ska gudarna veta. Tillbaka till kön vid bag dropen. Jag och mormor stod i kö bland en massa kineser. Kön gick sakta men all of a sudden så börjar dem skrika och prata hej vilt och sen drog liksom 10 pers förbi oss i kön. Bara sådär. Haha! Dom är ju för sköna. Bryr sig inte alls. Slängde ur sig nått på kinesiska till oss om att vi borde göra likadant. Hallå, kösystem någon?

Nåväl, jag skrattade inombords. Det var ju bara bag drop och inte check in. Väl på planet lyckades jag hamna mitt bland alla kineser. Inte en ända västerlänning i syne. Gick förbi ett gäng svenska ungdomar i min ålder men dem satt i andra änden. Buhu! Nåväl kinesen bredvid mig var en gammal gubbe som såg så sur ut. Typ som om han hade en citron i käften hela tiden. Pratade inte ett ord engelska. Tur att man kan lite teckenstöd. Haha! Åh, vi ska inte ens tala om hans ljuvliga andedräkt. Fy fan säger jag bara. Hade han pratat engelska hade jag erbjudit tuggummi. Usch!

Kineser lyssnar verkligen inte på någon. Personalen skrek ut i högtalarna när vi skulle landa att nu måste alla sätta sig. Hur många gjorde det på första utropet? Ingen. Andra utropet? Tre stycken. Tredje utropet? 5 stycken till. Fjärde utropet? Resterande. Fattar inte hur dem lyckas. Vi ska inte ens snacka om när vi väl landat och man ska sitta kvar tills planet har stannat och skyltarna släckts. Det var någon som reste sig upp direkt när vi landat så dem skrek ut: SITT NER!

Jag är dock glad överraskad över Air China. Har hört en massa olika saker om dem. Visst dem är billiga och så men att standarden är kass. Typ inga tv apparater i stolsryggen, dålig mat, dålig service osv. Men jag kan säga såhär att maten var god. Till moch med så att smöret vad ekologisk bregott, hör och häpna. Riktigt god mat, för att vara flygplans mat. Snacka om efterrätten. Chocolate heaven. Brunchen eller frukosten var god. Bra macka. Däremot så kan jag ju säga såhär att jag vart överlycklig över att man hade en egen skärm att se film på och välja tills att jag skulle starta den. Tji fick jag som tog ut lyckan i förhand. Den var med andra ord trasig. Hoppas dock att på nästa flight hamna vid en som fungerar. Tolv timmar i luften väntas. Förra flighten var på 8.30 timma. Nemas problemas. Kunde sova lite halvt. Tack igen Roben för att jag får låna din nackkudde! It helps alot. Klockan är nu svenska tid 6.13 men i Beijing här är klockan hela 12.13. Mitt plan går 16.50 lokal tid. Bara att vänta. Jag är fasiken grym på att vänta.

Har avnjutit en soya latte från Starbucks. Har gått på tjottan två gånger. Länge sedan man gick på en toa som det bara var ett hål i marken på. Gått runt på hela terminal 3. Läst ut två tidningar. Försökt lista ut hur jag får internet men lyckas inte fatta. Ska kanske dra förbi informationen och kolla läget. Äta bör man göra snart. Har sett flera svenska gäng men har fasiken inte mage att börja snacka med dem. Känns ganska skönt att bara sitta för sig själv. Och typ vara vem som helst. Så nu ska man väl bestämma sig vad man ska äta… Pizza hut? Sushi? Kinesisk fast food? Hungry jacks? Hm… Jag ska ta mig ett varv igen.

Standard

One thought on “I survived the first flight and ended up i Beijing.

  1. mormor skriver:

    tack för morgonläsningen. Du är duktig att skriva.Det är inte jag inte heller prata i telefon. Här regnar det som vanligt. Ha det underbart tusen kramar

Kommentera

