Allmänt, Australia

The Friday after no sleep at all in 48h.

Blev verkligen överlycklig när jag så Anna. Åh, helt ofattbart. Här är vi båda två, i Australien. Känns så jäkla konstigt samtidigt som det inte är konstigt över huvud taget. Jag är evigt tacksam att Anna och Mitch kom och hämtade mig på flygplatsen. Underlättade väldig mycket måste jag säga.

Gud bara en helt annan sak, min enegelska är verkligen ringrostig. Eller jag kan ju prata men det är lite segt. Inte lika kvick och så, men ge mig en vecka. Sen är jag på topp. Har ju inga problem att formulera mig eller förstå. By the way, ÄLSKAR australienska men det är ju ingen nyhet.

Jag var rätt trött och sliten kan jag säga men när vi väl kom fram till deras lägenhet så blev jag pigg. Va inte sugen att gå och lägga mig. Både Anna och Mitch var typ mer trötta än jag. Jag ville bara dra mig ut och se mig omkring. Första gånge n jag var på the southern side of Sydney. Dom bor i Cronulla som ligger en timma med tåg utanför Sydney CBD. Dom bor sjukt nära stranden. Vackert och väldigt beachigt, många surfare och så. Fick lite Manly känsla över det hela. Manly ligger ju och på Norra sidan av Sydney för er som inte vet.

Så in i duschen for jag och sen drog jag och Anna ut på stan. Hon visade mig allt! Solen sken. Jag kan ju säga att deras vinter är typ den bästa vintern man kan önska sig. Jag kan lätt nöja mig med sådana vintrar. Nu vet jag ju att det var en bra och fin solig dag igår men hallå, det är ju lika vackert om det är mulet och regn. Stranden finns ju kvar, horisonten, palmerna och alla fina fåglar osv. Åh vill verkligen flytta tillbaka till Australien.

Okej tillbaka till det vi gjorde. Vi gick förbi Annas jobb och åt en frukost/lunch. Bananbread och soya latte för mig. Sweet! Åh herregud, bananabread so I’ve missed you. Okej det är ju inte nyttigt för fem öre men det skiter jag i. Just nu i alla fall. Vi träffade på två av Annas kompisar, Ian och Kaya. Kul! Ian bestämde med oss att vi skulle med han till Blue Mountains på tisdag. Sjukt nice! Vi ska vandra mycket där och se en massa saker. Ska bli sjukt kul, missade ju det förra gången. Ja, denna gång ska jag vara lite mer turistig. Hatar det men måste typ.

Efter frukosten gick vi och inhandlade mat, kopierade nyckel, handlade telefonkort och allt annat nödvändigt. Sen gick vi hem och jag däckade på soffan. Gick och la mig klockan fem och vaknade av mitt larm vid tio. Skulle träffa Anna efter att hon hade jobbat. Vi skulle ut och ta en öl, men jag kan säga er att jag var död. Så Anna gick ut själv med sina vänner. Haha! Ett glas vin blev tydligen flera. Klockan tre ramlade hon in. Det va rätt skönt då jag hade legat pigg och vaken sen två. Haha!

Standard

Kommentera

