Allmänt, Australia

Blue Mountains

Igår besökte vi Blue Mountains. Jag vet allvarligt talat inte varför jag aldrig varit där innan. Jag har tex. alltid varit sugen på att se Grand Canyon and I still am, men detta var magiskt och verkligen i klass med GC. Herregud! Två timmar från Sydney bara och man typ hamnar i paradiset. Jag kommer aldrig bli trött på naturen här.

Ian, Rhett, Anna och jag drog ju som sagt dit igår. Ian är en sjukt peppad kille. Kan verkligen inte sitta still, hehe. Han hade planerat en hike där man såg alla viktiga delar av Blue Mountains. Lite mer än 3,5 timma tog den, vi trodde vi skulle ta en vanlig promenad i skogen. Värt varenda minut dock men jag kan säga såhär att mina ben var som spagetti. Första och andra biten var okej, jag menar det var nedför men man ska ju till slut upp igen. Ja, uppför var den värsta benträningen ever. Det kändes ju inte bättre när Ian flyger upp för trappor medans man själv typ knappt kan andas och ta ett steg. Otränad? Ehm.. JA!

Vi blev upphämtade klockan sex på morgonen. Trötta och frusna hoppar vi in i bilen. Sover två timmar och vaknar upp i en liten by i Blue Mountains. Därefter drog vi till parkeringen och började vår långa och vackra hike i kylan. Önskar att jag hade haft en varm jacka och mitt duntäcke saknar jag massor. I alla fall så efter denna hike. Alltså det kändes lite som om man var med i Avatar. Sådanna sjuka ställen man gick på. Ett snesteg och du kunde ha ramlat ner. Vi gick alltså längs med bergen neråt i skogen. Det vr blött på vissa ställen och sol på andra. Branta stegar längs med bergsväggarna. Man fick vara smidig och verkligen kolla vart man satte sin fot. Vattefall, tropisk skog, granar, konstiga fåglar m.m. The best hike ever. Borde kanske ha förberett bättre men vi överlevde.

First lookout. Vi fick en överblick hur det såg ut innan vi gav oss ner i djungeln, hehe.

Anna är känd för att vara rädd för höjder. Jag kan säga att jag är STOLT att hon klarade detta! Behövdes ett bildbevis. Kan också passa på att tillägga att det kom värre trappor utan skyddet runt.

MAGISKT! 

Hej hopp gummi.. Var ju tvungen att vara med på något foto.

Me and Anna. Ni ser ju hur vi fryser arslett av oss. Hundra lager av kläder. Ja vi borde ha köpt ryggsäckar men vi visste ju inte riktigt vad vi hade gett oss in på. En promenad var det sagt.

The famous three sisters. 

Idag känns det i benen. Oh, ja. Jag har inte ens gått upp ännu utan ligger i sängen. Lite smått livrädd över att jag ska går som en kärring. Vi får se.

Standard

Kommentera

