Allmänt, Australia

Brrr.

Tro det eller ej men det är kallt här. Brrr. Riktigt kallt på kvällarna. Okej, jo jag vet det är vinter här men jag trodde inte att det skulle vara såhär kallt. Nej, nej. Men det är ju skillnad när om inte har central värme. Så det är ju kallt inomhus också. Men jag tackar Pete som har lånat ut sitt duntäcke till mig och Mitch som lånar ut sin sovsäck. I natt var första natten då jag inte vaknade hundra gånger av att jag frös. Det var till och med så varmt att jag inte ville gå upp. 

Jag och Anna tog en lång sovmorgon idag. SKÖNT! Vi har verkligen inte gjort någonting idag. Eller ja vi drog till en Coles mataffär som ligger två stationer bort. Ja, jag är lite knäpp som åker två stationer för att gå på en riktig Coles. Jag älskar mataffärer, ju större desto bättre. Det är lite av en hat kärlek. Så äntligen åkte vi dit och handlade mat.

Anna är nu på gymmet och jag sitter här och ska börja laga middagen. Åh, jag gjorde en god lunch idag efter att vi hade varit i mataffären. Danskt rågbröd med ruccola, spenat, stekt ägg och majonäs blandat med senap. Så himla gott och fräscht. Man blir lätt trött på alla fluffiga bröd. Tror att det är därför jag känner mig så svullen. Ja, jag får skyla mig själv som äter det vita brödet men. Nåväl nu har vi danskt rågbröd hemma!

Standard

Kommentera

