Allmänt

I’m back at work.

Härligt att vara tillbaka på jobbet och träffa alla underbara kollegor. Underbart att hälsa på nya kollegor dessutom. Men framförallt blev jag ju extra glad när jag träffade mina underbara elever. Åh, det blev många kramar och härliga glada leenden när jag klev in i klassrummet. Hihi!

Jag hade fått paket dessutom. Ja ett paket från min hemliga kompis. Ett dussin chokladbitar i ett fint cellofan paket. Andra presenten från min hemliga kompis. Usch vilken press jag fick att skicka nått till min hemliga kompis som jag har. Har inte varit en sån bra sådan då vi jobbar låååångt ifrån varandra och i olika byggnader. Men i och med att jag trappar ner på socker och godis så skickade jag faktiskt iväg lite av den chokladen jag fick till min hemliga kompis. Ooops, kanske man inte borde ha gjort men det var smidigt. Ska försöka skicka något till min hemliga kompis typ varje dag denna vecka. Försöka i alla fall. I morgon blir det väl en uppmuntrande citat eller nått. Jag är ju pank för tillfället så man får komma på fina gratis saker att göra. tacka gudarna för internpost på jobbet.

Nej men skönt är det att vara tillbaka. Dock saknade jag min härliga kollega Alicia som hade gått och blivit sjuk lagom tills jag kom tillbaka. Men förhoppningsvis är hon tillbaka på onsdag. I morgon får jag äntligen träffa  min andra fina kollega Robert. Har inte träffat han på en månad ju. Han har gått och blivit pappa till en liten flicketös. Söt som socker! 

Ja, jag har mycket att ta igen på jobbet. Mycket ändringar och saker att hänga med på. Personalfest runt hörnet dessutom. Tydligen ska jag då få ett paket på fredagsmötet för att jag fyllt år under sommaren. Jag och sen får jag inte glömma att jag fick en löneförhöjning idag dessutom. Ja va ska man säga. Jag känner mig uppskattad och saknad på jobbet, det är det minsta man kan säga. 

Back at work people. They won’t get rid of me in the first place. Not right now. 

Standard

Kommentera

