Allmänt

JAG VANN!

Whoop whoop! Finns ju inget bättre sätt att starta helgen på en att vakna och ha fått ett mail från LivingGreen att jag vunnit två biljetter till Allt För Hälsan mässan. Hur underbart?! Jag har aldrig vunnit något. Så jäkla glad! 

Det var en sista minuten sak jag såg på Facebook att man kunde skriva in till dom om sitt modigaste ögonblick. Jag tänkte att det var i alla fall värt ett försök. Så jag skrev ner och skickade in detta:

”En av dom absolut modigaste ögonblicken i mitt liv är när jag 20 år gammal sätter mig på ett plan helt ensam och åker till Australien. Det fanns ingen i min närhet som trodde på att jag verkligen skulle göra det. Alla tänkte och jag kan meddela att jag också tänkte tanken en gång att varför skulle lilla, blyga och menlösa jag våga åka till en främmande land och bo hemma hos en främmande familj och ta hand om två små barn. Alla trodde att jag bara pratade på som vanligt om saker jag ville göra i livet. Från det att jag gjorde en profil på en gratis nanny sida på nätet, tog det en månad tills jag satt på planet. Jag hade ingen aning om vad jag gav mig in på. Jag kände ingen i det stora landet down under. Jag hade pratat med familjen tre gånger på telefon. Jag hade inga pengar kvar på kontot. Det enda jag visste var deras telefonnummer och att dom skulle möta mig på flygplatsen.

Jag ångrar aldrig att jag tog det stora beslutet. Det är en av din stoltaste saker jag varit med om i blått mina 23 år. Jag kommer aldrig glömma känslan när jag sa hej då till mina nära, eller storgrät av rädsla och lycka på en och samma gång på planet till Sydney, eller när jag väl såg denna främmande och underbara familj. Kommer aldrig glömma hur naturligt allt kändes fast det var så främmande. 

Idag är jag åter hemma i Sverige och lever på detta modiga beslut än idag. Det har hjälpt mig att tro på mig själv. Att jag faktiskt kan. Tänk att den lilla tanken om att bo i ett främmande land blev sann.”

Ganska bra skrivet? Så nu bär det av mot mässan med underbara Sarah och Tom. En heldag fylld med allt som har med hälsans tecken.

Standard

Kommentera

