Allmänt, Training

Lill lördag.

Hola amigos!! Redan lill lördag, va hände? Skönt! Det är alltid lite kämpigt att komma tillbaka till jobbet när man har varit borta så mycket och smidigt som man har en massa annat att fokusera på just nu. Mitt mainfocus nu är att framförallt plugga men lite mer nu än innan är att få bukt på min axel. Nu har vi hittat the problem. Yes!!

Var hos min sjukgymnast igår morse. Fick ytterligare en till triggerpunkts behandling. Jävlar, var helt mörbultat efteråt. Vet inte hur många punkter hon hittade. Galet ont gör det. Så till problemet.. I och med att jag har haft en slemsäcksinflammation i högra axeln som gjort att jag knappt har kunnat använda höger armen så har i stort sett all muskulatur försvunnit. Jag kan inte påstå att jag var stark innan men att se och framförallt känna att jag inte ens klarar 1.4kg i en utåtrotation. Fyra utåtrotationer klarade jag. FYRA, ingenting. Usch vad hemskt. Så det fick mig att lägga in en till växel. Nu ska jag fasiken bygga upp axeln och hela kroppen.

Så det blev gymmet igår, träningsvärk i axeln. Idag powerwalk/jogg. Ingen större insatts men jag ska dit åtminnstonne. Jag måste göra det i min takt, försöka utmana mig själv.

Nu först en dag på jobbet. Ha en bra dag!!

Standard

Kommentera

