Uncategorized

Två veckors socker detox

Nu jäklar ska jag försöka mig på detta och lyckas! Hittade dit från Raw Clarity blogg.

Två veckors detox av socker. I am in desperate need for it!

För fyra månader slutade jag helt tillsammans med mitt hjärta (min andra hälft K) med att röka. Ingen feströkning, ingen cigarett alls. Jag är så lyckligt lottad att jag bara med vilja och mål ha kunnat sluta helt. Kändes som att när jag började igen vid årsskiftet att det inte skulle gå att sluta igen. men ack, jag hade fel. Det finns inte ett uns till sug efter en cigarett. Doften när andra röker är förfärlig. Jag kan inte ens identifiera mig själv med att ha varit en rökare. Vi har alltså sparat in drygt 3 000kr (och detta är enbart vardagskonsumtionen på 3paket/veckan) på att sluta röka, vi har förbättrat hälsan och slopat ett beroende. NÖJD! 

Det andra beroendet jag har dumpat är koffeinet. Detta gjordes för två veckor sedan. Detta skulle jag inte kalla ett beroende direkt för min del. Jag älskar kaffe men min kropp hatar det. Mitt val av att sluta med koffeinet är för att det torkar ur min kropp. Kaffe drack jag oftast när jag var trött. Och sen blev det som en nedåt spiral i trötthet. Kroppen skrek av sömn och vätska. Så ja koffein ville jag sluta upp med helt. Det är ju så mycket godare med ett gott örtte! Älskar hösten när man kan krypa upp i soffan med sin älskling, en stor kopp örtte och en mysig film. Inget slår det!

Så nu ska jag ta tag i mitt STÖRSTA BEROENDE: SOCKER!!!!!!!!!!!!!

i_want_to_break_free-2267

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag ser fram emot det. Försöker peppa mig själv. Försöker att inte vara för hård mot mig själv. Jag ska klara det.

Med hjälp av en grupp på facebook som man kan gå med i här så ska väl detta gå an? Bästa stödet från mitt hjärta dessutom och vänner. Följ med vettja!

Standard

Kommentera

