Allmänt, Training, Yoga

Urban OM, en oas på Wallingatan

20140130-150527.jpg

Kristina Kumlin (KK Yoga) som jag nämt tidigare har ett pass i veckan på ett ställe som heter Urban OM. Det var så jag lyckades hitta det stället. Jag har spanat in deras hemsida, gör det ni med.

Jag har pratat om att gå dit och spana in det, få en känsla och känna energin. Men jag har av någon anledning inte sparkat mig själv i arslet och gått dit. Men idag gjorde jag det. WOW. That place!

Jag gick därifrån med ett 30 days curiosity card. Nu skall jag börja på RIKTIGT!

———————————————————————————————————————————————–

Jag kickade igång direkt dagen efter med ett pass som heter Relax Yoga. Det passet innefattar mycket Yin Yoga som är en slags vilande yoga där man vilar i olika positioner i 3-5 min. Det är en yogaform som istället för att jobba på muskelvävnaden (yang) jobbar man med bindväven (yin). Man ökar cirkulationen till olika kroppsdelar bland annat. Det är även mycket meditativt och avstressande. En väldigt lugn yogaform som passar mig just nu när mina axlar/nacke bråkar med mig.

Gick även i lördags på ett längre Relax Yoga pass. Och det hjälper mig med smärtan. Jag kan röra mig på ett bättre sätt än vad jag gjort på länge. Så kanske om någon vecka att jag kan börja testa andra yogaformer.

Lokalerna är underbara. Många citat och ord på väggarna och tavlor. Fina bilder! Tända ljus överallt. Mysigaste omklädningsrummen jag sett någonsin. Duschrummen klätt i mosaik och vattenfallsduschar samt en bastu.

20140203-090730.jpg

Ursäkta kass bildkvalitet.. Men en liten inblick får man genom bilderna!

Nu känns det mer som om jag yogar på RIKTIGT. Nu kör jag på!

Med kärlek,

Emelie Jaqueline

Standard

Kommentera

