Allmänt, Första trimestern

Meditate v.5 (4+3)

20140327-175338.jpg

Andas djupt

En dag har gått sedan vi blev medvetna om att du valde att komma till oss lilla Scorpio. En underbar, omtumlande, lycklig och otippad överraskning.

Så här en dag efter har jag kunnat smälta den fina nyheten mer. Även fast jag inte riktigt har insett att vi faktiskt är gravida. Dock blir jag påmind av min yrsel, illamående, blodsockerfall, mini molande värk i livmoder och framförallt att gå runt och va kissnödig konstant.

Tvångstankar som att du inte skulle vara ensam därinne infinner sig var och varannan stund. Läste också på 1177.se (tips från vår tidigare barnmorska om säker information då det är sjukvårdsupplysningens hemsida) om v.5. Där stod det att om man väntar tvillingar kan man vara mer illamående, trött och kissa oftare än en som väntar ett barn. Hm, den informationen slog ju inte direkt bort den tanken. Så är ni två där inne?

En annan sak som jag kämpar med sedan igår är att leva i nuet. Jag vill så gärna flyga fram i tiden med tankarna. Sätta upp små mål som tar oss fortare fram i graviditeten. En känsla av att allt ser ut att vara okej. Men efter tidigare graviditeter då denna tankebana slog till och jag levde någon annanstans för att undgå oro, har jag kommit till insikt att det inte finns någon annanstans än här. Här och nu. Jag har lovat mig att vara tacksam för varje dag du vill vara med oss. Tacksam av att du valt mig som din mor. Vald mig att ta hand om dig, ge dig näring och kärlek. Det är stort!

Yogan som jag nu utövat i en månad har varit min räddare i att hitta tillbaka in i mig själv efter den omtumlande starten på 2014. Och som jag längtade efter dagens yogapass idag. En timmes härlig yin yoga.

På väg dit vandrar jag med lätta steg, leende på läpparna och med kärlek i hjärtat. Jag bestämmer mig för att kommunicera med dig. Berätta lite vad vi ska hitta på och framförallt berätta hur efterlängtad du faktiskt är. Hur mycket tacksamhet jag känner för dig. Hur lycklig du gör oss!

Det kändes faktiskt väldigt bra att gå och kommunicera med dig inombords. Fint!

Vi kommer spendera många fina stunder i yogasalen utförandes både yoga och meditation för att få vara här och nu tillsammans. Kämpa tillsammans! Och vi har bästa stödet och sällskapet av din far. Du kunde inte valt en bättre pappa. Tro mig, du kommer älska och se upp till honom lika mycket som jag!

Ps. En annan liten sak som är otroligt fint är att din mors vän är också gravid. Tänka sig! Hon är 1,5 vecka före oss. Tänkt, du har redan en kompis. Hihi!

Standard

Kommentera

