Allmänt, Första trimestern, Sacred Pregnancy

Body image v.9 (8+2)

Love your new curves

Så har vi det där med magen och att man går upp i vikt. Jag har väldigt svårt att förstå hur det skulle kunna vara så att man slutar tycka om sin kropp i detta skede. For gods sake, your making a baby! Barnet behöver utrymme, och so what om du går upp 25 kilo i slutändan. Så länge man äter bra kost som ger näring och energi till dig och ditt barn så kommer du gå upp precis så mycket som du behöver. Varför noja sig över vikten under graviditeten?

Nu är vi i vecka 9, helt galet underbart. Jag har kommit undan rätt lindrigt med gravidsymptom. Inga tuttar som värkt, inget större illamånde.. Men tröttheten har varit extrem. Utmattad. Och så mitt griniga humör när jag är hungrig eller trött. Värst är både och. Stackar din Kalle.

Magen har äntligen börjad ändra form. Alltså liiiiiiite. Ingen annan skulle kunna ana det. Knappt att din Kalle gör det. Men jag ser. Det är liksom svullet och spänt längst ner på magen. Tänk att du ligger och göttar dig där inne. Känns tryggt att det är så nu! Dock behövs nya byxor inhandlas snarast.

En annan sak som sker på eftermiddagen/kvällen är att magen sväller upp enormt. Alltså enormt. Ska ta kort på det. Ta ett morgonfoto och sen ett kvällsfoto. Vet inte om det är ett sätt att förbereda huden för den växande magen? Kanske. Mest är det ju alla hormoner som leker med organen och förbereder flyttning osv. men det är helt galet vad den svullnar upp. Som om när jag äter laktos fast jag gör ju inte det. Konstigt.

Jag längtar tills jag har en mage att klappa på och visa upp för världen.

5d7f48f8dd332fabccf0ecd531cc2970

 PS. Jag klappar och smeker den redan och ger kärlek till dig, don’t you worry. 

Standard

Kommentera

