Allmänt, Första trimestern

Långfredag v.12 (11+3)

l_ngfredag_0604_10_Medium_

Idag är det långfredag och jag är fortfarande gravid. Underbart! Har faktiskt svårt att inse att vi faktiskt är gravida på riktigt. Vi fick ju oss en riktig reality check i måndags. Kan fortfarande inte riktigt förstå varför det hände och ännu mindre kan gynekologen. Det fick mig att inse åter igen hur himla mycket jag vill detta. med hela mitt hjärta så vill jag ha ett barn med världens finaste person, Kalle.

Vi lyckades verkligen ta oss igenom denna reality checken och kommer ut ännu starkare tillsammans. Vi två, alltid!

Det är intressant det här med hormoner. Jag kan inte påstå att det har varit speciellt extremt för min del. Vet dock inte om Kalle rikitgt kan hålla med. Är en väldigt känslosam person när jag inte är gravid. Klart hormonerna har påverkat mig. Jag har nog en kortare stubin, kan verkligen blir sur. Men inte på ett sådant utåt agerande sett. Gråta däremot kan jag verkligen göra för ingenting. Nästan. Mestadels gråter jag över fina gester, folk som gifter sig, småbarn som är söta, kärlek. Ja ni förstår. Men jag skulle inte påstå att det är i det extrema facket. Utan mer normalt, eller vad säger du Kalle?

Ikväll ska vi på middag hos min moster m. familj. Min älskade kusin vitamin Denice är hemma i stan då hon har påsklov. Ska bli underbart mysigt att träffa hela den familjen. Mys!

GLAD PÅSK ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR!

Standard

One thought on “Långfredag v.12 (11+3)

Kommentera

