Allmänt, Andra trimestern

Greetings from Turkey v.14 (13+3)

20140502-170006.jpg

Magisk utsikt från Karins balkong . Inte helt fy skam!

Flygfärden hit igår gick bra. Fort kändes det som. Intressant att flyga som gravid. Dagen innan avfärd läste jag på om säkerhetskontrollen och hur man gör som gravid. Ni vet den där passagen där all ens handbagage röntgas och en själv ska gå igenom en metalldetektor eller vad det är. Som gravid bör man undvika den. Men hur blir det när man inte har moderskapsbevis än? Och när det faktiskt inte riktigt syns på en än?

Hemma på Arlanda gick det någorlunda smidigt. Ska tillägga att vi utan problem fick sätena med extra benutrymme på flyget till Istanbul. Lyx! Bra att dra gravidkortet! Åter till säkerhetskontrollen. Möttes av en kvinna där som ifrågasatte lite varför jag då ens skulle flyga om jag inte ville gå igenom. Less man blir på vissa. Det finns ju liksom inga problem med att istället göra en kroppsvisitering.. Hon var också tvungen att påpeka att jag då inte eller bör gå till tandläkaren. Varpå jag svarar glatt: Det hade jag inte tänkt heller!

Ha. Vilka människor det finns! Men sen var det ju lite nervöst sådär när vi skulle byta flyg och ny säkerhetskontroll. Tänk om dom inte bryr sig om att man är gravid?! Men det var inga problem. Jag fick gå vid sidan om och sen göra en snabb kroppsvisitering. Inga konstigheter där!

Det blev mycket snabbmat på flygande fot. Det kändes i kroppen. Vi brukar aldrig äta det. Men vad göra i stressande miljöer? Och tidsbrist? Väl framme var jag måttligt trött och magen svullen. Men allt försvann nästan när jag äntligen fick träffa Karin. Så underbart att få ses igen! Hon är solskenet själv med sitt sprudlande humör. Perfekt pick me up!

Väl framme hos Karin fick vi mumsig fruktsallad och turkisk yogurth. Perfekt kvällssnack sådär efter fet flygmat.

Första bilden där uppe togs kl.9 på morgonen här idag. Svalt runt 17grader varmt. Sen redan runt lunchtiden var det säkert 25grader i skuggan..Underbart!

Vi tog oss en sväng om runt staden, stranden och hotellen. Lärde känna området lite. Det resulterade i att vi va ute och gick i ca. 4 timmar. Kanske inte världens smartaste ide när man är gravid. Lesson learned! Så väl hemma efter att ha hittat en market och inhandlad avokados och ett kilo körsbärstomater för 15kr så tog jag mig en välförtjänt tupplur. Såklart hann en god macka på rågbröd med mosad avokado och körsbärstomater slinka ner innan ögonen föll igen. Älskar att mitt hjärta fixar till sådana dundegoda mackor till oss!

Sen blev det lite häng i eftermiddagssolen här på Karins balkong. Mys! Sportar min nya vinröda bikini som ni ser på bilden nedan. Älskar den!

20140502-170021.jpg

Skorpan börjar ta sin plats och ja.. magen börjar allt synas. Eller vad säger ni?

Min platta mage är all gone by now. Längtar faktiskt tills magen verkligen ser ut som en gravidmage. Vi får se vad som händer under som närmsta veckorna.

Standard

Kommentera

