Allmänt, Andra trimestern

Det vi skämtade om i februari

20140528-080021-28821527.jpg

Jag och Ida på födelsedagsfester, Nyår och Midsommarfirande.

Jag har ju skrivit här förut att min nära vän Ida också är gravid. Vi pratade lite häromdagen om hur fantastiskt och galet kul det ändå är att vi är gravida samtidigt. Vi skämtade ju om det i februari. Lite tänk om det skulle vara så att vi är gravida samtidigt. Vill tillägga att Kalle och jag inte försökte bli gravida, vi hade ju andra planer. Ida och Kristoffer hade inte heller tankar på att dom skulle kunna bli på smällen direkt.

Men så tidigt i mars om jag inte minns fel berättade Ida att hon var gravid under en middag. Där satt jag med ett gravidtest gömt i väskan. Men inte ett test som skulle bevisa att jag var gravid utan det var inköpt för att visa att jag inte var gravid. Jag kom ihåg hur galet glad och lycklig jag blev när hon berättade att hon var gravid. Tanken att ”tänk om jag också är det” dök upp. Men jag visste att oddsen var typ 1% chans att jag var det. Men så dagen efter gjordes testet och som jag skrivit förut i ett annat inlägg visades plusset direkt några sekunder senare. Självklart sms:ade jag Ida med bild på testet. Jag och Kalle var i chock. Det hade vi verkligen inte väntat oss. Överlyckliga var vi men vi hade också svårt att förstå. Den där förkylningen som satt sig på balanssinnet som gjorde att jag mådde lite illa var vist ett tecken på att jag var gravid.

Så underbart att ha sin nära vän gå igenom samma sak som en själv. En person man alltid kan prata om bebissaker, gravidsymptom, oro m.m. som inte ledsnar utan snarare blir mer peppad och intresserad av fler saker gällande graviditeten. Så sjukt att vi lyckades pricka in att bli gravida samtidigt när ingen av oss planerat det. Bättre kan det inte bli! Våra barn är redan bästisar, haha!

20140528-080032-28832079.jpg

Idas fina första bebisprylar.

Vi drog en snabb runda på stan för att kolla in bebiskläder. Så underbart gulligt att gå och klämma, känna och drömma sig bort. Men också ett uppvaknande att fasiken vi ska bli morsor i höst. Vi kommer ha en varsin liten knodd när vi ses då. Det blev några blöta ögon den eftermiddagen/kvällen. Gravidhormon som snurrar runt.

20140528-080033-28833444.jpgIdas shopping till deras lilla…

Nu är det ju faktiskt så att Ida och Kristoffer redan har hunnit med sitt RUL då dom är 15 dagar för oss. Förstår ni 15 dagar bara. Så dom har faktiskt fått reda på vad dom väntar för en liten. Så nu blir ni lite nyfikna, eller hur?

20140528-130804-47284280.jpg

Ida och Kristoffer väntar en frisk liten gosse den 19 oktober 2014.

GRATTIS IGEN FINA NI!

 

Standard

3 thoughts on “Det vi skämtade om i februari

  1. Pingback: HELHET » Skorpans första kläder

Kommentera

