Allmänt, Andra trimestern, Bebissaker

Skorpans första kläder

20140528-073920-27560170.jpgSkorpans första ekologiska bomullskläder.

När jag var ute på stan förra veckan med Ida och spanade babykläder, kunde jag inte motstå denna kombination. Med pepp från Ida som själv inhandlade fina bebiskläder se detta inlägg.

Först fick jag span på mössan. Jag och Kalle hade pratat om sådana små söta mössor. Ett måste för lilla Skorpan. Är fortfarande på jakt efter en sådan i ull.  Tips någon?

Jag kollade med Kalle vad han tyckte om mössan. Han gillade den och gav mig klartecken att köpa den. Jag var lite nervös inför  att inhandla den. Tror jag la tillbaka den en två gånger. Sen får jag syn på den sötaste koftan jag någonsin sett. Ja ni ser ju på bilden. Tyvärr fanns den bara i storlek 50 vilket kanske är något för liten. Jag tänker att vi får ett stort barn. Jag själv hade storlek 60 när jag föddes. Men storleken fick inte hindra mig, jag var ju bara tvungen att ha den. Butikspersonalen sa också att det kan komma en ny leverans och då är det ju bara att byta den.

Sen ser jag och Ida att det är kampanj på ta 3 betala för 2. Ja men då var det ju bara att hitta en vit långärmad body. Inga problem alls. Åhléns har ju allt.

Så där gick jag ifrån Åhléns med en hel outfit till lilla Skorpan. Kalle helt ovetandes om att en mössa blev en outfit. Jag tänkte att jag skulle överraska honom lite. För vem kan motstå denna lilla första outfit? 

Jag ringer och kollar läget med han på väg hem. Vi pratar om mössan och lite andra bilder på kläder som jag skickade till honom. Han sa då att han ville att vi väntar med att köpa kläder till Skorpan. I alla fall tills efter RUL. Gulp. En mössa känns dock ok. Ehm.. Jaa.. Ok.. jag förstår. Jag kollar ner på påsen och tänker.. Shit, hur kommer han reagera nu?

Jag ringer mamma för att snacka lite. Blir ju lite nojig. Men hon påminde mig att man kan ju alltid lämna tillbaka kläderna. Jag höll tummarna att Kalle skulle ta det bra.

Väl hemma presenterar jag kassen lite blygt. Jag.. kan lämna tillbaka allt om du vill..

Men det blev en hit hos honom! Han älskade det!! Vi la ut outfiten på sängen och tittade. Tänk.. I november sitter kläderna på vårt efterlängtade och älskade lilla hjärta Skorpan. Hormonerna i kroppen sprätte till och ögonen fylldes med små tårar.

Vi ska ha barn.

Standard

Kommentera

