Allmänt, Kost & Näring, Recept, Tips och trix

Tips från coachen

Nu blir det tre inlägg om svamp och kost på raken. I alla fall så har jag fått tips från min lärare/kollega Lena gällande min svamp och hur den ska hanteras. Echiniceatinkturen är ingen bra idé just för mig utan jag ska gå på en annan strategi. Så glöm det jag skrev om den. Eller perfekt om du inte är gravid vill säga och har problem med svamp i kroppen och behöver bygga upp immunförsvaret till exempel. Det kan funka för gravida i vissa fall och det beror helt och hållet på hur din graviditet har varit och hur din kropp mår.

Så det som nu ska göras bortsett från min awesome diet utan socker är att börja med att spraya underlivet med cypresshydrolat blandat med 1 tsk MSM. Detta kan alltså sprejas på så ofta man har behov och så baddar man med en linnehanduk så att det inte är blött. För när det är blött tenderar det att börja klia och det vill vi inte.

Andra saker som kan göras för att få in probiotikabakterier (för att övervinna candinda-överdosen) i slidan så måste en jag köra upp en minitampong där som är rullad i bivaxsalva och probiotikapulver.

Så jag återkommer senare med en utvärdering. Jag hoppas verkligen att detta ska fungera och tror starkt på sprayen. Cypressen lugnar och stillar, likaså MSM har en anti kli effekt och motverkar obalanser. Så håll tummarna!

Här kan du inhandla probiotikapulver, hydrolater och MSM. Det finns även mer information om produkterna där.

Standard

2 thoughts on “Tips från coachen

  1. Elin skriver:

    Jag har suttit och googlat för har samma problem, kom till en sida som kanske intresserar även dig:www.midwiferytoday.com/articles/garlic.asp Detta ska jag prova! Hälsningar Elin

  2. Pingback: HELHET » Min ”lilla” plan mot den hemska svampen

Kommentera

