Allmänt, Kost & Näring, Recept

Älskar citron och parmesan

Citron rakt upp och ner. Fy tusan vad gott!! Ät som apelsin. Mmmmmm!!!

Parmesan rakt upp och ned. Fy tusan vad smarrigt!! Vi snackar stora chunks som snacks.. OMG!

I förrgår spanade jag runt på recept till tisdagsmiddagen. Min egna inspiration är lite torr just nu.. Antar att jag är upptagen av andra saker än komma på goda middagar.. Efter min dagliga dos av YouTube, där jag fick idéen att spana in Jamie Olivers hemsida för recept. Hur kan jag ha glömt bort den favoriten?? Jag undrar vad jag har packat ner min kokbok med han… Hmm.. Nåväl, jag surfade in på hans hemsida och kollade in lite olika pastarätter. Jag var ute efter något lätt, fräscht och någorlunda hälsosamt. Så då ramlade jag över detta:

lemon linguiniLemon Linguini

När jag läste receptet så blev jag helt såld. SÅLD!! Speciellt när huvudingredienserna är citron och parmesan. Här hittar ni receptet. Jag ändrade lite i det, vilket nästan är obligatoriskt. Man kan ju inte följa recepten slavisk.. Måste tillsätta min egna touch på det hela! Jag använde hackad babyspenat istället för ruccola och la till smörstekta hela sparris.

Nu ska detta njutas åter igen till lunch idag. Dock tog sparrisarna slut så det blir gröna ärtor istället!

Standard

Kommentera

