Allmänt, Tips och trix

Le Boobs

Ja, som alla eller dom flesta vet växer ju brösten när man blir på smällen. It´s a fabolous thing, for some. Mig gör det absolut ingenting. Jag bara tackar och bockar för en fin hylla. Däremot blir det ju sjukt jobbigt att hitta en bh som passar och är skön. Jag har redan gått från B-kupa till D-kupa. Men nu så börjar mina två D-kupe behåsar att bli obekväma och i det minsta laget.

Anna min käre vän som har jobbat i en maternity butik i flashiga London gav mig tipset att faktiskt införskaffa i en amningsbehå. Det är tydligen inte bortkastade pengar som jag då självfallet tänkte. Jag tänkte ju att det är så att man bara skulle ha den amingsbehån en så kort period, för att sen när man börjat amma kommer dom ju växa ännu mera. Gosh, vad kommer jag ha då? F-kupa? Men hon hejda mig och berättade att man faktiskt kommer få användning av den senare under amningsperioden. T.ex. när man trappar ner på amningen. Och det är visst bara så att dom blir gigantiska i början innan kroppen har hittat rätt mäng mjölk att producera, så det kan vara bra att ha en mindre (den man införskaffar nu) aminingsbehå.

Så då ska jag alltså nu hitta en väldigt skön och bekväm amningsvänlig bh utan bygel. Även fast min mage inte är speciellt stor nu (vilket är både skönt och lite tråkigt.. Vill ju att det ska synas mer..) så känner jag av det ömma med att ha bygelbehå på sig när man sitter ner till exempel. Magen trycker liksom upp mot bygel och brösten och så får man sådana där vackra märken när man äntligen kommer hem och kan slänga av sig behån.

Har spanat runt på nätet och hittat följande som verkar intressanta hos GlamMom.se

bhasar

1. Carriwell Helmjuk sömlös bh 299:- 

2. La Leche League Pullover Sleep Bra 199:-

Jag tänkte svänga in i butiken nästa vecka, kanske får med mig Ida. Tack gud att det finns en fysisk butik så att man faktiskt kan prova, se och känna hur dom sitter. Jag gillar utseendet på båda på helt olika sätt. Bästa ryggen tycker jag att Cariwells har, den fungerar ju om man har linnen/klänning med en lägre ringning. Framsidan är ju La Leche League optimal då den är djupt omlottringad. Som sagt, inte fasiken ska det vara lätt att hitta någon bra.. Hoppas att någon av dessa sitter optimalt.

Uppdatering och utvärdering följer..

Standard

One thought on “Le Boobs

Kommentera

