Allmänt, Andra trimestern

Throwback Thursday: Gravid vecka 21

20140626-085538-32138054.jpg
Hur långt gången är du? V.21 (20+6)

Gravidymptom: Huvudvärk, halsbränna (om jag inte äter regelbundet), kliande mage, sendrag i fötter och vader, ett åderbrock som ömmar på insidan av vänstra vaden, ömmande och stramande känsla i livmodern.

Bästa minnet från veckan: Jag vaknade i söndags med en konstig känsla i magen. Inga rörelser från Skorpan som annars brukar vara helvild dygnet runt. Jag går upp för att äta något och ser att magen ser mindre ut än vanligt. Skorpan måste ha hittat en ny position som var väldigt bekväm att hen hamna i koma. Men oron kom såklart. Speciellt när dem enda rörelserna var så vaga och mesiga och knappt godkända som vanligt förekommande. Det var inte förens efter en stadig lunch ute på stan som Skorpans helt plötsligt vaknade till liv. Med en jäkla kraft slog Skorpna en stor volt och efter det har krabaten agerar superb. Så den sekunden så Skorpna vaknade vid lunch är det bästa minnet från veckan.

Saknar du något? Bra fråga.. Jag kan sakna många saker ibland men denna vecka så skulle jag väl säga gravad/rimmad lax. Något som alltid brukar finnas på midsommarmatsbordet. Dock inte på vårat i år. Tack gud för att jag slapp den sukten.

Mest harmonisk eller moody denna vecka? 40/60 skulle jag nog säga här. Har haft några ledsna och energilösa dagar. Tror att det har med hormonerna att göra. Skorpan växer ju på i en väldans fart nu.

Cravings: Citroner och parmesan!!

Sömn: Helt ok. Men börjar bli jobbigt att ligga med en kudde mellan låren.. dags att införskaffa en gravidkudde?

Rörelser: Skorpan har ju låtit mig känna rörelserna på riktigt ända från vecka 16/17, vilket är helt amazing. Då var det ju mest kvällstid och i liggande ställning men nu så visar Skorpan att hen är en aktiv  liten filur. Morgon, dan och kväll. Mest är det ju efter frukost och efter middagen. Men det blir mer och mer. Häftigt hur man kan se sparkarna utanpå tycker jag. Har försökt filma men varje gång jag tar upp mobilen så slutar Skorpan. Haha!

Innåt- eller uttåtnavel? Innåt, men den är ju liksom inte gömd som innan graviditeten. Den är lite utsträckt vill säga..

Förlovningsring på eller av: På och fortfarande yttepytte lite för stor.. Men det bådar gott kring svullnad som kommer i slutet av graviditeten.

Är det något som får dig att må illa eller något du blir äcklad av? Har inte haft några problem som helst med sånt.. Men när jag var på jobbet en dag så höll dom på att röka olika ingredienser i köket. Fy fan vad äckligt det luktade.. Sådär så att lunchen som intogs en halvtimma tidigare var på väg upp. Jag kan säga att jag var effektiv med att stänga butiken då jag bara var tvungen att dra där ifrån.

Vad tror du att det blir? Pojke/flicka: Pojke. Dock drömmer jag alltid om att det är en tjej men känslan är att det är en pojke.

Dagar kvar till beräknad förlossning: 133 dagar

Förlossningssymptom: Inga

Vad ser du fram emot: Att magen växer mer och mer. Ska bli så skönt när det verkligen syns att jag är gravid. Folk som känner mig och vet hur jag såg ut innan graviditeten ser ju att jag är gravid men folk på gatan… skulle inte tro det.. Men gravidpinglan avslöjar ju!

Standard

Kommentera

