Allmänt, Tips och trix

Den där uppdateringen om amningsbehå

Ja hur gick det nu när jag och Ida besökte Glammom i stan? Kom jag där ifrån med något? Vart jag något klokare? Vad hade dom för utbud? Hur satt dom två jag spanat in på nätet? Please do tell.

För det första är butiken sjukt liten och söt. Ett provrum. Litet utbud av kläder och underkläder. Finns absolut mer på nätet. Dom två behåsarna som jag nu hade spanat in och skrivit om här var inte riktigt aktuella. Först hade dom bara La Leche League behån. Som jag redan sen innan inte var helt hundra på. Den satt inge bra på. Den andra modellen hade dom inte kvar i sortimentet. Crap. Sen har ja g lärt mig att vita behåsar, speciellt sånna mjukisar är genomskinliga. Inte en vacker syn när man har dom på i verkligheten. Visst om man gillar transparenta behåsar, då är dom för dig. Nej usch, sjukt fula.

Dock prövade jag en amningsbehå från Boob. Typ det skönaste. Satt perfekt. Men dom är sjukt dyra, 500:- ungefär för en behå. Ligger inte riktigt i min budget nu tyvärr.. Men kanske framöver. Jag var dock inte helt förtjust i dom färgerna/mönstren dom hade.

Vi traskade vidare till NK. Där kanske dom skulle ha ett sjukt bra utbud på amningsbehå fronten. NEJ. Vad tänkte jag med?! Dom hade tre olika aminingsbehåar. Inget provrum. Öppet köp. Kassörskan sa till och med att jag kunde gå till H&M och prova och sen komma tillbaka och lämna om jag inte var nöjd. Say what?! Men så gjorde jag precis som hon sa, då dom hade en annan Boob modell i vitt. Åh, denna kommer nog va perfekt tänkte jag. 250:- kostade den bara. Som hittat.

Inne på H&M höll jag på att dö av skratt i provhytten. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna beskriva hur det såg ut. Men vet ni hur en amningsbehå ser ut? Inte? Nej då ska jag visa er. Såhär såg den ut som jag då inhandlade, fast vit såklart.

öaö

Ni kanske kan se det framför er. Hur det vita blir extra vitt där det är två lager tyg men där det är ett hål är det snudd på genomskinligt. Mhm. Inte en vacker syn. Skön men ful som fasiken på.

Så det blev ingen lycka med dessa mjuka amningsbehåsar som jag hade spanat in. Senare i graviditeten kanske det blir mer aktuellt. Då kanske man inte tänker på hur det ser ut, utan mer på det praktiska. Den som väntar får se.

Men ni ska inte tro att jag kom hem utan en ny behå. Ida lyckades se en amningsbehå på rea inne hos H&M. 75:-, SJUTTIOFEM KRONOR. Knappt några pengar. Fina färger. Sådär mullvadsgrå med en rosett. Lika bra att jag lägger in en bild.

hmprodSkönt material. Ingen bygel som trycker och skaver. Satt toppenbra på nu men kan även fyllas ut när mina bröst kommer fyllas med mjölk. Så bra. Tack Ida för att du spottade denna goding! En varsin sådan här och ett par varsinna nya stödstrumpor från apoteket blev den dagens inköp. När man är gravid är ju utbudet inte det största och vem har tid för att gnälla över att man har likadana kläder? Haha!

 

Standard

One thought on “Den där uppdateringen om amningsbehå

Kommentera

