Allmänt, Andra trimestern, Throwback Thursday

Throwback Thursday: Gravid vecka 23

20140712-163104-59464023.jpg
Hur långt gången är du? V.23 22+6)

Gravidymptom: Det mest tydliga symptomet är nog att det dragit i ljumskarna och livmodern lite extra. Måste tänka på hit jag reser mig upp ur sängen osv. Även fast magen inte är stor känns detta tydligt. Sen är det dem vanliga symptomen som halsbränna (om jag inte äter regelbundet), lock för öronen och ömmande känsla i bäckenet.

Bästa minnet från veckan: Det måste vara när jag lyckades filma en liten snutt av Skorpans gympapass som nu för tiden är väldigt långa pass. Kunde se hur Skorpan förmodligen satte sig upp för jag kunde se hur huden trycktes ut sakta sakta för att sen försvinna. Mysigt!! Fint med en videosnutt!

Saknar du något? Denna vecka har jag saknat en iskall öl. Typ en Sol med en limeklyfta i. Har ju varit så sjukt varmt och tropiskt denna vecka att jag bara har önskat mig att få svalka mig riktigt med en öl. Jag vet att det finns alkoholfri öl men känner inte att det riktigt okej även fast det är zero alkohol i.

Mest harmonisk eller moody denna vecka?  Mest harmonisk men jag har haft en down en eller två gånger. Säger väl att det var 80/20 ungefär. En helt normal vecka!

Cravings: Saltlakrits är gott som fasiken. Men det har jag älskat förut innan graviditeten. Jag skulle nog mer sägas att riktig mat är vad jag har cravings på. Ni vet en hel måltid. Nej nu kom jag på!! Färskpotatis eller potatis i alla former. Kokt, grillad, klyftor, mos ja alla former av tillagning!

Sömn: Sömnen fungerar fint bortsett från extrema bastuvärmen som vi har hemma när det är över 20 grader. Vi bor litet med ett fönster så korsdrag är inget vi kan skapa. Sen attacken går upp tiiiiiiidigt och värmer på vårt enda rum gör det hela inte bättre. Men gravidkudden som nu anlänt hjälper mig att hitta sköna sovpositioner.

Rörelser: Vår lilla Skorpan är en aktiv liten filur. Har skrivit det förut. Med tanke på att hen växer så blir ju rörelserna kraftigare. Kan bli helt paralyserad och bara ligga och titta på magen när Skorpan har en av sina 300 gympapass. Kul nu att man på nått sätt kan utskilja vad Skorpan gör och vilken kroppsdel som buktas ut. Hihi!

Innåt- eller uttåtnavel?  En utsträckt innåtnavel.

Förlovningsring på eller av: På och fortfarande yttepytte lite för stor.. Men det bådar gott kring svullnad som kommer i slutet av graviditeten.

Är det något som får dig att må illa eller något du blir äcklad av? När man nu har börjat ta sig till vattnet och bad så får man också står ut med en mindre härlig doft. Vi snackar sjögräs, tång och annat äckligt. Inte det trevligaste.. Blir inte illamående men skulle gärna vilja undvika odörerna..

Vad tror du att det blir? Pojke/flicka: Denna vecka är jag tillbaka till att tro att det är en grabb. Men det är ju svårt att veta..

Dagar kvar till beräknad förlossning: 118dagar.

Förlossningssymptom: Inga.

Vad ser du fram emot: Nu är det inte många dagar kvar tills vi får höra Skorpans hjärtljud!! Längtar!!

Standard

Kommentera

