Allmänt, Sacred Pregnancy, Tarot

Mystikens harmoni

20140714-234356-85436535.jpgÄntligen har viljan, passionen och intresset kommit tillbaka. Kan det möjligtvis ha att göra med den extra kraftiga fullmånen som var härom natten?  I kväll kände jag att det var dags att bekanta mig med min nyaste tarotlek. Den vackra Änglatarot från Doreen Virtue.

Jag blev lite nyfiken på om det fanns något färdigställt spread för gravida om graviditeten. Och ja, efter lite sök på internet hittar jag en kvinnas sida där hon delar med sig av nio frågor för nio kort. Här är dem frågorna:

  1. You in this present moment
  2. How you want to experience your pregnancy
  3. What are your blessings in this journey
  4. What are some potential challenges
  5. How can you better connect with your baby
  6. How can you improve your personal well-being throughout pregnancy
  7. What can you do to prepare for labour and birth
  8. What can you do to prepare for your baby’s arrival
  9. How can you involve your partner

 

Så jag la mig ett niokorts-spread med min fina nya tarotlek. Fick ut en massa intressanta saker och även saker som stämde in klockrent. Mitt spread som jag gjorde håller jag för mig själv för stunden. Men vem vet, jag kanske publicerar den här en vacker dag?

Jag känner att jag inte riktigt har så mycket kött på benen kring ämnet men jag ska lära mig ett steg i taget. Så om du är som jag en nybörjare och vill lära dig mer så ger jag det råd jag läser överallt; ÖVA. Öva på dig själv, lär känna korten, tarotleken… Gå på din intuition. Enkelt, kravlöst och så jäkla kul!!

Gravid? Testa detta spread. Du kommer garanterat få ut något av det. Klicka här om du vill läsa om spreadet där jag hittade det. Kvinnan som gjort detta delar med sig av en läsning/tolkning.

Nu dags för mig att sova.

 

Standard

Kommentera

