Allmänt, Tarot

Vi två i tarot

20140715-144435-53075628.jpgKalle två födelsekort är överst och mina är dom två nedre.

Igår spanade jag in Spell Mink‘s blogg. Kika in där om ni är intresserade om tarot, mystik och en massa annat kul. Igår la hon ut ett inlägg där man kunde få reda på sina två födelsekort genom att i kommentarsfältet skriva sitt födelsedatum och år. Så intressant! Skulle vilja veta hur hon gick till väga.

Så här skrev hon om Kalles kort:

Wow du har fina kort! Världen och Kejsarinnan. Din uppgift i detta livet är att älska och att bli /vara en hel människa. Om du inte redan gör det kommer du snart att leva ett lyckligt liv med trygghet, materiell framgång och kärlek. Och du kan uppnå mycket speciella saker, i jobb osv! Grattis 🙂

Och såhär om mina:

Dina kort är Måttfullheten (Temperance) och Översteprästen (The Hierophant). Den här kombinationen visar på vishet! Du har både stort intellektuellt och spirituellt kunnande och är bra på att vägleda och ge råd. Du är också väldigt skicklig på att bemästra svåra situationer och skapa balans där du befinner dig 🙂

Blev ju så nyfiken på hur dom korten såg ut i min senaste tarotlek ”ÄNGLATAROT” av Doreen Virtue. Så det är dom korten ni ser på bilden. Mina kort Temperance och The Hierophant var översatta till andra namn i min lek. Men i och med att dom flesta om inte alla tarotlekar har samma uppbyggnad i stora och lilla arkanan så kan man hitta mina två genom att gå på deras nummer i leken. Så mina heter i änglatarotleken Balans och Enhet. 

 

Standard

Kommentera

