Allmänt

Va hände med lite härligt regn?

Det är ju helt galet vilket oväder som precis drog över Stockholm. Hade jag befunnit mig ute på gatan hade jag skitit på mig. Så mycket som det regnade, smällde, blixtrade, folk skrek till på gatan osv. Helt jävla sinnesjukt att det kan bli sådant oväder här i Sverige. Men likaså att det kan vara en extrem värmebölja som det varit den senaste veckan.

Jag tyckte att det först var mysigt med regn och lite svalka. Vill ju bara att denna extrema värmebölja ska glida förbi lite snyggt. Det får gärna vara runt 22-24 grader varmt ute men att det ska envisas med 33 grader i skuggan är lite väl mycket för en gravid kvinna. Mina åderbrock har typ exploderat på benen och det sista jag vill är ju att sätta på mig ett par stödstrumpor. Inte kan man ju bada hela tiden heller…

Tillbaka till regnet. Mysigt fram tills dess att åskan kom. Ljudet, ljuset och allt som hör oväder till. Så extremt. Blev faktikt lite nervös. Va gör man? Hur ska man bete sig i detta oväder? Stänga av all el? Tända ljus i mörkret? Jag fattar ju att man inte ska bege sig ut på gtan. Dom få människor som befanns sig på gatan försvann fortare än fortast när det slog till. Va gör man?

Tack och lov har det glidit förbi nu. Men vem vet det kanske kommer ett oväder till?!

Standard

Kommentera

