Allmänt, Andra trimestern, Bebissaker, Tips och trix

Kurser hit och kurser dit

Helt plötsligt blir man helt uppbokad på en massa datum som har med att skaffa barn att göra. Vi har sen en tid tillbaka anmält oss till en privat förlossningskurs. Det finns ju flertal alternativ som Profylaxkurser, Föda utan rädsla kurs m.m. Jag har när jag börjat läsa om det här med förlossning och olika naturliga hjälpmedel hittat så kallat HypnoBirthing.

Så följande datum är uppbokade:

9/8 – Hypnobirthing kurs del I hos Amy

11/8 – BM besök

16/8 – Hypnobirthing kurs del II hos Amy

 

18/8 – Förlossning och smärtlindring hos Allvis MVC

1/9 – Amning hos Allvis MVC

15/9 – Nyfödda barnets behov och vaccinationer hos Allvis MVC

29/9 – Den stora omställningen det kan innebära att få en ny familjemedlem hos Allvis MVC

 

Jag har sett flera förlossningsklipp på YouTube där paret utövar Hypnobirthing. Dom ser så sansade ut, lugna och trygga. Om jag skulle kunna komma in närheten av det skulle jag vara nöjd. Jag har ju fått utstå mycket smärta i mina två andra graviditeter. Ena ett utomkvedshavande och det andra ett MA i vecka 10. Det sista var som en förlossning i processen. Det var häftigt att se hur kroppen arbetar men smärtan var brutal både psykisk och fysiskt. Så det slutade med ambulansfärd och morfin som inte hjälpte. ”Barnet” hade fastant i livmodertappen tydligen och det var det som orsakade den extrema smärta som aldrig släppte. Jag har lärt mig båda gångerna att jag har svårt att hantera smärta. Jag grips lätt av panik. Nu var ju dessa två gånger förenat med stor psykisk smärta och sorg och jag tror att en förlossning där man får sitt barn i slutändan är mer hanterbart. Man jobbar mot ett fantastiskt mål. Men jag vill ju förbereda mig på bästa sätt och när jag läst på om Hypnobirthing känns det som att man kommer få en mängd redskap man kan använda sig av. Och som jag har förstått det ska man redan börja öva nu!! Öva avslappning, meditation osv. Hitta vårt eget sätt att samarbeta på.

Sen så kommer vi som ni ser gå på Allvis (vår MVC och BVC) föräldrakurser. Mer om dom kan ni läsa på deras hemsida Allvi.nu.

Så nu är vi som jag skrev i ett annat inlägg tillbaka till vardagen!

Standard

5 thoughts on “Kurser hit och kurser dit

  1. Pingback: home

  2. What’s Going down i am new to this, I stumbled upon this
    I have discovered It positively useful and it has helped me out loads.
    I hope to give a contribution & aid other customers like its helped me.

    Good job.

  3. It is easy enoough too build a reasonably-sized Tiki bar as a weekend project,
    using bamboo and other authentic natural materials.
    Why not mke this young mermber of your bridal party the flower girl
    in more than one way. The focal poibt is based on the fanrastic shimmer sequined impact intriguing halter neck line backlinking period of time buyst bodice.Wilde is aware that the inventory of privately donated
    goods is a biit high brow’she only admits to it being ‘lovely”considering Floridians fondnwss
    for skin baring fashion. Here aree five tips to help find the most
    practical outfit and accessories:. In case you wear an inappropriate pair which includes a gorgeous attire, it is not only a way disaster but the
    truth is will also end up ruininmg a good potentially wonderful outfit.

  4. custom mmade shirts Of course there would bee climate when you
    are planning too custom a shirt so think about it and then design the features onn
    yourr dress shirt. They may be staying out of thee spotlight recently, but a ‘Katie Holmes Suri party dress’
    story has brought the celebrity mom and child into
    the limelight this Thanksgiving weekend. Pear Shaped Figure-
    A-line dress with empire waistts and straight cut is ideal for this body shape as it lengthyens the torso andd legs.
    For a picnic on the beach, try a sexy little spaghetti strap dress.
    Dressing up clothes can bbe as simple as a pirate hat and sword, or a full
    suit with a mmask and wig and accessories. Article Source:
    should someone have tto spend a tton of money on a prom dress that
    they’re only going to wear once.

Kommentera

