Allmänt, Bebissaker

En underbar dag med vänner

20140731-164359-60239281.jpgDagen började så perfekt som det bara kan bli. Sol, svalkande vindar, färre grader än vad det varit på länge och jag blev bjuden på en härlig födelsedagsfrukost på underbara Petit France av Ida och Frida.

Jag har verkligen saknat dessa bruttor i sommar. Saknat att kunna prata om allt mellan himmel och jord. Så det blev mycket att ta igen efter allas semester. Mycket gravidsnack, bästa samtalsämnet just nu. Det blir ju lätt så när två av tre är på smällen. Men man skulle kunna tro att Frida är gravid själv då hon är väldigt insatt i allt vad som rör graviditeter och bebisar. Vem vet, kanske att hon hakar på oss inom en snar framtid?

Efter frukosten traskade vi ner till Norr Mälarstrand för att svalka oss vid vattnet. Och vi var ju bara tvungna att ta ”några” kort på oss med fina Södermalm i bakgrunden. Idas mage är så fin! Hon befinner sig nu i vecka 29. Helt galet att båda vi är på smällen. Tänk att snart har vi varsin liten knodd. Lycka!!
20140731-164407-60247496.jpg
Efter skönt häng på bryggan traskade vi in till stan för att njuta av en god smoothie. På vägen dit spanade vi in babykläder på olika ställen. Det är ju så sjukt mysigt att klämma och och känna på alla fina babykläder. En liten leopard dregglis till Skorpan fick följa med hem. Väldigt fräsig och fin!!

Jag fick äntligen känna när lille E rörde sig i Idas mage. Han var tydligen lite sömnig och var inte så aktiv på förmiddagen då det börjar bli ont om plats för honom. Men en kall smoothie fick liv i honom och några kickar fick jag känna. Så mysigt att Skorpan rörde sig samtidigt. Som att dom kommunicerade med varandra. Redan buddies!

Sen får jag ju inte glömma. Jag har ju hamnat på förstasidan på minbebis.com/blogg. Blev jätteglad när jag fick informationen om att dom har länkat till mitt inlägg om hur min gravidvecka 26 har varit. Finns det någon som kanske hittat hit via förstasidan?

Standard

2 thoughts on “En underbar dag med vänner

Kommentera

