Allmänt

Fullspäckad dag en härlig sommar

Igår började vi dagen med en lång sovmorgon. Sen blev vi spontant medbjudna på frukost av Kalles mor här på söder. En god frukost på Rival mitt bland alla glada och lyckliga som värmde upp inför Pride-paraden. Efter frukosten gick vi ut på Hornsgatan för att hitta en bra plats för att se paraden. Som ni ser på bilden var vi ju inte ensamma om att vilja se den.

20140803-192723-70043509.jpg

En sak jag inte riktigt förstår är att vissa flak ska envisas med att ha omänskligt högt ljud på deras musik. Så där att det bara blir skränigt och smått obehagligt. Janna (Kalles mamma) och hennes pojkvän var tvungna att gå då det vart outhärdligt för dom vilket jag förstår då jag själv fick lock för öronen. Jag och Kalle stannade dock kvar ytterligare en kvart för att sen bege oss till Bondens marknad.

Till min besvikelse så var allt utplockat. Det var i stort sett tomt. Flera bord hade redan lämnat marknaden då dom sålt slut. Jag lyckades dock fynda en ask med solgula kravmärkta körsbärstomater som var gudomligt goda, så helt tomhänt gick jag inte därifrån. Men nästa gång vi kan gå på marknaden ska vi se till att vara på plats när dom startar vid 10 och inte en halvtimme innan dom stänger. Men jag antar också att utbudet av krav grönsaker och biodynamiskt inte är så stort ännu. Marknaden håller ju trots allt på ända fram till oktober.

Efter marknaden som vi var klara med att besöka på 5 minuter begav vi oss hem för att vila en liten stund innan vi skulle dra iväg till Vaxholm för spelning. Kalles bror Jesper och hans gamla band Luscious Blue hade sin första spelning på över tolv år. Jag hade aldrig hört Jesper sjunga innan så allt var nytt för mig. Jag hade inte så stora förväntningar på kvällen mer än att det skulle vara trevligt att hänga där ute en ljummen sommarnatt. Det var ju trots allt en nostalgispelning enligt Kalle. Men de var faktiskt grymma måste jag säga. Jag blev riktigt imponerad över hur bra Jesper sjöng och vilka bra låtar dom spelade. Så nöjd att jag faktiskt kände igen flera covers trots min unga ålder. Haha!!

20140803-192721-70041545.jpg

Det var kul att se hur folk slöt upp från höger och vänster när dom hörde musiken spela från hamnkrogen Winbergs. Alla där var verkligen engagerade och njöt verkligen av feststämningen som skapades med bandet. En bra kväll helt enkelt!!

Standard

Kommentera

