Allmänt, Bebissaker

Signed, sealed and will be delivered in october

20140803-172456-62696094.jpg
Idag gick vi äntligen in och beställde barnvagnen. Bästa och finaste barnvagnen. Buggabo Buffalo svart chassi/svart basfärg med dark kahki som toppfärg.

djdj

Helt galet att vi har införskaffat oss en barnvagn och ett babyskydd som vi nu kan pricka av från checklistan. Vi fick provköra vagnen igen och med en docka i. Lite mer verkligt. Runt v.42 kommer vi gå dit och hämta ut den färdig och monterad tillsammans med en Maxi-Cosi CabrioFix babyskydd i färgen Modern Black som vi fick med på köpet.

Det fanns inte i så många snygga färger och vi kände att svart fungerar ju alltid. Och varför inte lite leopardmönster på det?

 

Standard

5 thoughts on “Signed, sealed and will be delivered in october

  1. Stina skriver:

    Hej!

    Jag har för mig att du skrev tidigare att ni inte skulle ha en bugga pga att ni båda är långa!
    Vi är mitt uppe i att välja barnvagn och är också långa båda två så är bara nyfiken på vad som fick er att ändra er!

    Grattis till nya vagnen 🙂
    /Stina

    • Emelie skriver:

      Hej Stina!

      Det stämmer att vi till en början inte ville ha en bugga då vi trodde att dom bara hade sin Cameleon som är extremt låg. Jag hade i och för sig hört att dom skulle få in en ny modell som skulle vara högre och bättre utvecklad men tänkte att det inte skulle vara tillräckligt för oss båda som är över 180 cm långa.

      Då började jag gräva i andra märken och modeller och den är ju gigantisk denna barnvagnsdjungel. Jag läste på en massa, frågade folk osv. Men det bästa är att gå in till en bra barnvagnsbutik och prata med dem som jobbar där.

      När vi besökte butiken så var vi båda inställda på att vi skulle ha en Brio Happy som jag då hade hört var bra för långa människor. Jag tyckte om det jag läste om den och hur den såg ut. Men efter besöket i butiken hade vi båda ändrat oss totalt. Vi fick prata med en trevlig och professionell tjej, tror hon hette Caroline på Barnvagnsbutiken i Stockholm city.

      Hon hade koll på barnsjukdomar på dom olika vagnarna som dom har i sitt utbud. Hon berättade på ett bra sätt om dom olika modellerna. Hon hade mycket kött på benen och kändes väldigt pålitlig. Och hon fick oss att överväga att skaffa en Buggabo Buffalo. Efter att ha fått veta hur grym den är med sina funktioner, körning och tester känns alla andra modeller oaktuella för oss. Klicka här för att läsa om vad jag skrev efter vårt besök och när vi tagit vårt beslut.

      Hoppas att det gav svar på din fråga!

  2. Stina skriver:

    Åh tack för svar!
    Nu när du länkade inlägget kommer jag ihåg att jag läst det, är helt förvirrad i värmen:)

    Nu ska vi ut i barnvagnsdjungeln, puh! Ska kolla in Buffalo. Så bra att man fick med babyskydd!

    /stina

  3. Pingback: HELHET » Vad behöver vi?

Kommentera

