Allmänt, Bebissaker, DIY, Tips och trix

Hjälp oss välja färg

Vilken jäkla dag. Vilken värme. Jag har ju hört att det är ny värmebölja på ingång igen. Kul.. Det är som om min hjärna stänger av och blir alldeles grötig när det är såhär varmt. Jag längtar verkliegn tills det blir höst. Mysiga hemmakvällar uppkrupna i soffan, en romcom på tv:n, snaskiga gosaker att frossa i och en stor go bebismage! Åh!! Längtar!!

Det jag lyckades åstadkomma trots värmen idag är en paj till middag. En så sjukt god paj med fetaost och spenat. Tog mig ungefär lite mer än två timmar att slänga ihop. Jag kan säga att jag svor smått inombords. Var rätt hungrig när jag började laga den. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Till pajen hade jag slängt ihop en mumsig tomat och lök-sallad med vinäger. Och vet ni vad? Det bästa av allt är att det finns massa över till mig i morgon till lunch.

20140804-211432-76472170.jpg

Sen har jag påbörjat ett projekt jag sett fram emot. Jag ska göra ett eget babynest till Skorpan. Det kommer bli så fint!! Eller jag hoppas det. Jag har inte suttit vid symaskinen på länge och jag kan inte påstå att jag har bästa tålamodet och jag har alldeles för höga krav på hur slutresultatet ska se ut. Men jag hoppas och tror på att det blir bra. Något blir det i alla fall!

Jag har ett underbart vacker mönstrat tyg som jag köpte på en resa till Tanzania 2008. Det inhandlades på en marknad mitt ute i ingenstans för ynka 12:- om jag inte minns fel. Jag älskar tyget! Likaså Kalle vilket känns bra även fast jag hade valt det ändå. Hihi! Men nu kommer vi till det som gjorde att jag inte kunde starta idag.

Vilken färg ska det vara invändigt på babynestet? Det vänstar som är beige med brunt kant eller ska det vara det högra som är ljusgult med grön kant?

20140804-211430-76470464.jpg

Vad tycker ni? Jag är inte den bästa på att ta beslut och speciellt inte när det är så att båda kombinationerna fungerar. Så jag har en omröstning här på bloggen samt på min Instagram. Så kommentera gärna vad ni tycker skulle vara finast!!

 

Standard

Kommentera

