Allmänt, Andra trimestern, Bebissaker, Recept

Fina vänner, sval sommarkväll och paket.

Igår åkte jag och Frida hem till Ida för lite härligt torsdagsmys och middag. En härligt sval kväll för omväxlings skull. Hon bjöd på hemmagjord potatissallad som innehöll potatis, äpple, rädisor, fetaost, rödlök och med en krämig bas på gräddfil, vitlök, örtsalt och peppar. Ljuvligt god! Det serverades med rostbiff, kalkonskivor, vattenmelon och kokta majskolvar. Det hela avnjöts på deras fina balkong. Jag blir alltid så sugen på att flytta ut dit där dom bor eller där Kalles mamma bor. Dom bor väldigt nära varandra fast på två olika tunnelbanelinjer. 10 minuters gångavstånd mellan dom. Perfekt nu när vi lånar Kalles mammas lägenhet i några dagar. Drömmer mig bort till att vi skulle kunna bo så nära varandra när vi fått våra små… Men tillbaka till igår. Det blev till och med efterrätt. En busenkel men ack så god hemmagjord smulpaj med hallon. Jag var i himmelen. Underbara samtalsämnen som vanligt. Bebisämnet var i fokus men även stod ämnen som att vara vuxen, bostadsletande, semestrar och höstplaner m.m. på listan. Allmänt mys helt enkelt.

Jag skrev i ett inlägg förra veckan när jag träffade dom att dom hade beställt ett paket till lilla jag som fyllt 25år. Då hade det inte kommit fram men nu hade det gjort det. Och titta vad fint inslaget:

20140808-094529-35129525.jpg

Frida var också snabbt med att ta kort när jag faktiskt öppnade paket. Ni ser ju mitt minspel. Blev så glatt överraskad. Jag till och med skakade för att jag blev så rörd. Hormoner?

20140808-094531-35131233.jpg

Så vad innehöll paketet då? Joo…

20140808-094532-35132797.jpg

En ekologisk Tricot Slen bärsjal i ekologisk bomull från Babylonia. Vi har nu vår alldeles egna bärsjal. I finaste färgen dessutom. Det är något speciellt med att få något till lillen i magen. Det blir på riktigt på något sätt. Visst vi har köpt saker, gått igenom mina syskons babykläder osv. men att få en sån här överraskning var speciell. Den var så klockren dessutom. Den kommer användas flitigt, det vill jag lova. nu ska vi bara få kläm på de olika knytningarna.

Tack underbara ni för paketet!! Nu kan vi pricka av det från listan. Check!

Standard

2 thoughts on “Fina vänner, sval sommarkväll och paket.

  1. Pingback: HELHET » Vad behöver vi?

Kommentera

