Allmänt, Kost & Näring, Recept

En äppelpaj bara sådär

20140814-211342-76422751.jpgVi hade fem äpplen som började bli lite halvtaskiga och jag såg det som ett gyllene tillfälle att göra en smulpaj med dessa. Så vips efter middagen hade jag slängt ihop denna. Svampen blir överlycklig i min kropp av det härliga sockret men det skiter jag i jusst i denna sekund. Det kan ju i alla fall inte bli värre.

Enkel smuldegspaj med äpplen

Två tre händer fulla med skivade äpplen
Socker och kanel att strö på äpplena
125g smör
3 dl mjöl
1 dl socker

Blanda smör, socker och mjöl till en smuldeg.

Skiva äpplena och lägg i smörad form.

Strö socker och kanelblandningen över äppelskivorna.

Smula ut smuldegen på toppen.

In i ugnen på 225 grader i ca. 20 min.

Servera ljummen med vaniljsås eller glass!

Hur enkelt är inte det? Så vansinnigt gott. 

 

Standard

Kommentera

