Allmänt

Monday meanderings

Förra veckan var en hormonell vecka som jag inte riktigt trodde skulle komma. Att börja jobba på det var tufft och utmanande för psyket. Det blev hela fyra dagar av intensiv teori. Dock bara intressanta, viktiga och lärorika timmar. Ansiktsdiagnostik, hudutryck, hypnobirthing, aromaterapi m.m. Jag älskar verkligen det jag håller på med!!

Vädret har varit på min sida några dagar i sträck dessutom. Tack vädergudarna! Det blev till och med så att jag hade på mig jeans för första gången på över 5 veckor. Äntligen lite variation i den smala gravidgarderoben. Borde ta tag i vanliga garderoben… Rensa och fixa. Det kliar lite i fingrarna och det där med att vilja börja boa har verkligen börjat starta i min kropp. The rumour is true!

Idag är en ”ledig” dag där pyssel hemma och MVC´s förlossningsföreläsning står på schemat. Som jag skrivit förut så är det många föreläsningar/kurser kring augusti och september för oss. Vilket bara är bra. Det får mig att känna mig mer förberedd och gör det hela mer verkligt. För även fast jag förstår vad vi har gett oss in på, att jag är gravid och att vi faktiskt snart har vårt lilla hjärta här att pussa på så förstår jag inte riktigt. Jag tror inte man kommer förstå på RIKTIGT förrän barnet är utanför magen. Man tror man förstår en man förstår ändå inte.

Igår på föreläsningen på jobbet bestämde sig Skorpan för att ha en gymdag. Det var liv i magen från morgon till kväll. Hicka två gånger, min högra sida under revbenet är en favoritplats för fötterna och naveln är kul att peta ut med huvudet/stjärten. När Skorpan till slut vilade så drömde hen så sött med drömspaspmer. Så gulligt! Skorpan växer så det knakar nu och det märks på magen och som sagt känns i rörelserna. Jag var väldigt mör igår kväll när jag skulle försöka sova. Det blir allt svårare och svårare att hitta en skön sovposition. Men min gravidkudde och Kalle är ändå två värdefulla sovkompisar. Utan dom skulle jag nog ligga vaken hela nätterna.

3abf6d1c7fc970b0c15de2c5e9016a03Bild tagen från Pinterest

Nu ska jag ta tag i denna dag. Hoppas alla får en fin måndag!

Standard

Kommentera

