Allmänt, Örter, Holistiskt, Kost & Näring, Recept, Tips och trix, Tredje trimestern

Vi firar att vi gått in i vecka 30 med denna frukost:

20140822-074921-28161610.jpgEn smaskig chiagröt blev det igen fast denna gång med kokosmjölk och ingen banan. Ännu godare!! Vi hade en mysig spakväll hemma igår då jag hade skrivit att jag ville ändra lite på mina kvällsrutiner. Trötta, rena, frsächa och ompysslade gick vi faktiskt och la oss klockan redan 22.00. Tror vi båda somnade som små barn direkt. Så med det sagt han jag inte förbereda chiagröten igår utan slängde ihop den i morse. Den fick stå i ca. 15 min och jag rörde om med visp då och då. Fungerar alldeles utmärkt!

Till frukosten tar jag mina två tabletter av INNATE RESPONS FORMULAS Baby & Me Trimester I & II (har bara några dagar kvar på den sen byter jag till den för tredje trimester och postnatal), 1 tablett med järntilskott från THORNE (i förebyggande syfte), en grön shot (citron, vatten, spirulina, nässla, gurkörtolja, linfröolja, nyponfröolja och ingefära) samt en kopp örtte med pepparmynta, hallonblad och nässla (perfekt gravidblandning!). 

Ska verkligen föröka äta en sådan här frukost oftare. I en av mina gravidböcker rekomenderar dom att man ska äta chiagröt då den innehåller så mycket nyttigt för mig och barnet. Och jag tackar inte nej till en sådan här gröt med kokosmjölk, så len och förbaskat god. Man kan förbereda en sats med gröt i kylskåpet som räcker i några dagar så slipper man trixa varje dag. Och att dekorera gröten är ju bara mysigt och ger en massa mer kärlek till frukosten.

Ha en underbar fredag!

 

Standard

Kommentera

