Throwback Thursday, Tredje trimestern

Throwback Thursday: Gravid vecka 30

20140828-090347-32627204.jpgKolla in magen!! Så stor klockan 07.00 i morse… Det känns att det växer!

Hur långt gången är du? V.30 (29+6)

Gravidymptom: Svamp (ingen nyhet och jag orkar inte ens kommentera det längre..), det slår lock för vänstra örat, ont i ländryggen o jag stått upp för mycket, kliar ovanför naveln på kvällen då magen är mer svullen, ont i fötterna efter en aktiv dag, emotionell och känner att jag börjar bli gravidvirrig.

Bästa minnet från veckan: Vi var på middag hos nya vänner från förlossningskursen i tisdags. Jag var helt slut och bröt ihop precis innan vi gick in på middagen. Jag hade ingen aning om hur jag skulle orka men tänkte att jag nog inte skulle vara ensam i att vara slut då hon är i vecka 37. Och det var ju självfallet så. Skönt att få prata ut lite om det här emotionella och orken som sinar lite titt som tätt. Tårar som kan rinna för ingenting osv. Vi hade en otroligt trevlig kväll där tiden bara flög iväg och vi kom inte hem fören 23.40 tror jag. Vi pratade om hur vi träffade varandra. Och jag kan säga att det är alltid lika mysigt att gå ner memorylane med sin älskling. Så kul att berätta om hur vi kände, vad vi gjorde, vad som hände osv. MYS!! Det är bästa minnet från veckan.

Saknar du något? Hmm… Nej faktiskt inte just nu. Inget som har utryckt sig markant i alla fall.

Mest harmonisk eller moody denna vecka? Oj. En solklar 50/50. När det är bra då är det väldigt bra och när det är sämre är det väldigt mycket sämre. Hehe! Någon som känner igen sig?

Cravings: Oh sugar.. Oh honey honey! Ska inte, får inte, borde inte men ändå kan det slinka ner en bit lakrits…

Sömn: Sömnen är som dom tidigare veckorna. Upp och kissa på nätterna. Det har dock blivit lite bökigare att skeda Kalle som är så mysigt. Magen är liksom i vägen. Hihi!

Rörelser: Skorpan kör på sitt vardagliga mönster. Sova 40 min och sen röra på sig. Sova 40 min och sen röra på sig. ungefär så är det. Och jag känner Skorpan tydligt när jag står upp också. Kul att kunna kommunicera med buffar fram och tillbaka. Så fint. Men det är inte skönt när jag får en fot eller arm upp mot revbenen som trycker… Aj. Skorpan gillar dessutom att sträcka ut sig avlång titt som tätt. Gärna när jag sitter ner. Då är det bara att försöka sträcka på sig eller alternativt resa sig upp. Men som sagt mycket rörelser.

Inåt- eller uttåtnavel? Nu börjar det hända grejer. Det är fortfarande en inåtnavel men den är väldigt, väldigt utsträck. Det känns som om den kommer ploppa vilken vecka som helst.

Förlovningsring på eller av: På och fortfarande yttepytte lite för stor.. Men det bådar gott kring svullnad som kommer i slutet av graviditeten.

Är det något som får dig att må illa eller något du blir äcklad av? Doften av soppor, rutten mat, alkohol osv. Usch. Tycker att det har luktat fördjävligt i stan på senaste tiden.

Vad tror du att det blir? Pojke/flicka: Jag tänker allt mer och mer på att det kanske är en flicka… men känslan att det är en pojke är fortfarande överlägsen.

Dagar kvar till beräknad förlossning: 70 dagar.

Förlossningssymptom: Inga.

Vad ser du fram emot: Att hämta vår barnvagn. Konstigt men det kommer kännas mer verkligt när vi rullar hem den på något sätt. Ska bli så mysigt att ”pimpa” den med väska och mobil osv. Vår fina lilla Bugaboo!!

Standard

Kommentera

