Allmänt, Bebissaker

Idas överrasknings-babyshower

20140831-204325-74605230.jpg

20140831-204330-74610452.jpgSnacka om att fina Ida blev totalt överraskad av alla oss igår. Jag var så sjukt nervös då jag skulle vara den som skulle få Ida hem till Frida för en ”fika”. Det var alltså ingen fika med bara mig och Frida utan hela hennes tjejklan befann sig bakom andra sidan dörren för att överraska henne med en babyshower. Jag är så fruktansvärt dålig på att ljuga.. Och planen var ju lite lös. En fika.. Det kan ju vem som helst ställa in om man inte är i form. Men vi hade inte setts på länge och hon var på en fika hemma hos Frida. Jag och Ida möttes vi Odenplan och traskade till Frida. Det Ida inte visste var att jag hade sms-kontankt med Frida hela promenaden. Väl vid dörren knackade vi på och Frida öppnar och Ida får syn på alla vännerna. Vilken surprise!! Hennes min var speechless. Mission completed. 

Tjejerna hade gjort så himla fint hemma hos Frida. Det fanns blöjtårta (ett måste på en babyshower), gigantisk tårta, söta hembakade cupcakes, lemonad och lite bubbel. Fin dekoration i sann pojkanda med ballonger, servetter och girlang med texten ”It´s a boy”. Om ni inte visste det så är det en liten pojke Ida väntar den 19 oktober. Hans namn börjar även på den finaste bokstaven.. E. Hihi! Ida blev överröst av presenter till både henne själv och till lille E.

Av oss tre fick hon ett kit med 10st tvättlappar, Urtekrams baby all-over wash, Urtekrams Zinksalva till blöjrumpan och en praktisk NäsFrida. Jag försökte göra paketet som en liten mini ”tårta”. Ganska nöjd med resultatet. Eller vad tycker ni?

Sen fick alla skriva på en liten lapp när dom tror lilla E föds, hur mycket han kommer väga och hur lång han kommer vara. Jag tippar att han kommer den 21 oktober, väger 3730g och är 49 cm lång. Ska bli så spännande att få träffa den lille E när han väljer att komma. Skorpan och jag längtar!!

Standard

Kommentera

