Allmänt, Kost & Näring, Tredje trimestern

Kosten… En jäkla bergochdalbana.

När det gäller maten. Usch. Jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Jag vill så mycket men har inte orken att fullfölja. Denna svamp försvinner ju inte hur jag än gör känns det som. Jag hade en gång i tiden en kostplan som föll rakt ner och bort.. Det sociala tog knäcken på den planen. Jag kan inte påstå att jag helt slopat den och nu frossar i socker. Jag försöker ha i åtanke att inte frossa och äta massa socker som i form av godis, bullar och annat halvfabrikat. Jag måste erkänna att jag är väldigt duktig. Jag äter bra mat med mycket näringsinnehåll. Det är därför jag blir ledsen för att jag ändå har svamp.

Jag har införskaffat mig den där e-boken som jag skrev om förut, I Quit Sugar. Jag tänkte ha den som stöttning och pepp för att inte snaska för mycket socker. Hela 108 recept fick jag med boken. Det finns ett recept som både jag och Kalle är sugna på att göra och det är detta:

Screen-Shot-2013-07-06-at-6.39.51-PM

This is a great afternoon snack, or you can serve it with lightly toasted walnuts as a dessert.

Ingredients

  • 6 slices haloumi, sliced to 5 mm thickness.
  • small green apple, cored and cut into 5 mm wedges.
  • pinch salt.
  • sprinkle ground cinnamon, optional.

Directions

Place the haloumi and apple slices in a hot non-stick frying pan. Jiggle the pan a little so the fat from the haloumi coats the apple. Cook on both sides until both the apple and haloumi are a lovely caramel colour. Toss salt and cinnamon (if using) over the lot and serve.

Hur gott verkar inte detta vara? Älskar haloumi och jag älskar äpplen. Betyg kommer så fort detta har testats!

Det perfekta nu är att dom kör på temat Sugarfree September på sin hemsida/blogg. Och i och med det kommer dom imorgon låta vem som helst pröva en vecka av deras 8-week program. Man får alltså helt gratis i en vecka stöd, pepp, måltidsplan, inköpslista osv. av dom. Man bara följer det dom skriver och så vips så har man prövat en vecka. Hoppas det är lika lätt som det låter. Så tänkte att jag hakar på så gott jag kan. En dag i taget.

Standard

Kommentera

