Allmänt, Tredje trimestern

Lite öm..

Ligger nu i soffan med benen i högläge efter en dag på mitt jobb som butiksbiträde på en lunchrestaurang. Jag tackar mina älskade stödstrumpor som gör det hela lite lättare att stå en längre tid. Men det börjar lida mot sitt slut det här med att jobba under lunchrusch och inte ha möjlighet att sitta ner och pausa. Tror att jag kommer klara september ut men inte längre. Vi får helt enkelt se. I morgon är jag ledig och kan vila, återhämta mig och pyssla hemma. Behöver koka hudvårdsprodukter till min lillebror som fyller hela 23år. När blev han vuxen?!

Skorpan är så himla aktiv. Sover 40 min och är vaken 40 min, sover 40 min vaken 40 min. Ungefär så är det dag ut och dag in sen ett tag tillbaka. Jag har haft vad jag tror är sammandragningar idag på jobbet och det är inte skönt att ha en livlig en i magen då. Är öm på hela höger sida av alla cykelrörelser Skorpan får till med benen. Det är som att hen har disco varje timma. Det spelar ingen roll om jag står, sitter eller ligger. Det känns lika mycket och ömmar lika mycket med alla dessa sparkar.

Nåja, jag är ändå glad att att det är så mycket liv i magen. Det hade ju kunnat vara så att jag skulle behöva oroa mig konstant för att det inte är så mycket rörelser och klagat över det istället. Nej fy vad hemskt det skulle behöva vara. Jag har oroat mig tillräckligt kring graviditeterna så det räcker och blir över. Jag är verkligen nöjd med denna graviditet än så länge. Visst svampen är jobbig, det ömmar och har sig men fasiken det hör till. Kroppen skapar ju en människa. Den gör allt vad den behöver för denna lilla varelse. Klart det kommer vara lite kämpigt stundtals. Jag skulle inte byta bort detta mot något.

Hur galet är det inte att det bara är typ 9 veckor kvar till beräknad födsel? 

877d711c526e55d0c55d461b9ef6770fJag har fortfarande en bild av oss tre purfärsk i minnet från en meditation vi gjorde under Hypnobirthing-kursen. 

KÄRLEK

Standard

Kommentera

