Allmänt, Throwback Thursday, Tredje trimestern

Throwback Thursday: Gravid vecka 31

20140904-211536-76536324.jpg
Hur långt gången är du? V.31 (30+6)

Gravidymptom: Svamp, sammandragningar, vadkramp, kissa på natten, törstig, öm i livmodern, rörelser, halsbränna, trötthet, virrighet, ömma fötter, åderbrock, blödig m.m. Med andra ord: Jag känner mig väldigt gravid!

Bästa minnet från veckan: Denna vecka har det inte varit något speciellt som sticker ut. Men mysigt att spendera helgen med älskling och inte jobba. Det blev både motdemonstartion i Kungsträdgården, IKEA shopping och middag, klippa älskling och bara få vara tillsammans. Guld värt!

Saknar du något? Tiden utan svamp. Nu är jag less på den. Usch, fy och blä. Inga mer kommentarer.

Mest harmonisk eller moody denna vecka? 65/35 skulle jag säga om denna vecka. Humöret sviktar och jag blir lätt retlig och irriterad. Känner mig inte så upplyft länge men klart att det har övertaget för denna vecka. Det märks att jag är inne i sista delen nu. Både fysiskt och psykiskt.

Cravings: Vindruvor, satsumas och andra syrliga frukter. Så sjukt gott!!

Sömn: Fy tusan vad jag känner mig osmidig. Det är bökigt att gå upp på toa på natten och sen komma och lägga sig igen. Det är bökigt att vrida och vända på sig. Jag blir väckt av sparkar, speciellt när jag hittat en skön position att sova i. Ja, sömnen är inte den bästa. Tur att jag kan ligga och dra mig på morgonen när jag jobbar. Börjar oftast inte fören 9 eller 10.

Rörelser: Starkar och starkare. Det är marathon i min mage. Jag ska försöka lyckas filma (har lovat mamma och lillasyster) men varje gång jag tar upp kameran så ”gömmer” sig Skorpan. Det är tur att Kalle kan vara mitt vittne i att Skorpan rör sig mycket. Fick ju reda på att Skorpan ligger med huvudet nedåt så det är alltså Skorpan som övar på att cykla med både benen och armarna på min högra sida. Aj. Ömt är det men glad är jag ändå att det rör sig och inte är för lugnt.

Inåt- eller uttåtnavel? Nu börjar det hända grejer. Det är fortfarande en inåtnavel men den är väldigt, väldigt utsträck. Det känns som om den kommer ploppa vilken vecka som helst.

Förlovningsring på eller av: På och fortfarande yttepytte lite för stor.. Men det bådar gott kring svullnad som kommer i slutet av graviditeten.

Är det något som får dig att må illa eller något du blir äcklad av? Doften av soppor, rutten mat, alkohol osv.

Vad tror du att det blir? Pojke/flicka: Börjar bli helt lost. Har ingen känsla längre…

Dagar kvar till beräknad förlossning: 63 dagar.

Förlossningssymptom: Inga.

Vad ser du fram emot: Att få till några dates med min älskling. Ryktet går att vi ska unna oss en härlig frukostbuffé ute till helgen. Vi har ju inte så lång tid kvar då det bara är vi två. Vi måste ta vara på dom dagarna!!

Standard

Kommentera

