Allmänt, Holistiskt, Kost & Näring, Tips och trix, Tredje trimestern

Skillebyholms höstmarknad

Idag for vi iväg på en lång utflykt. Hela vägen till Skillebyholm, Ytter Järna. Det tog hela 1h och 45min från oss. Ibland önskar man att vi hade körkort och bil. Väl framme kunde vi njuta av det otroligt fantastiskta och fina ”sommar”-vädret. Tänk att det kan vara såhär varmt i september?! Galet underbart. Vädret får gärna vara såhär fint ett bra tag till in i höst.

20140907-173038-63038647.jpgWeleda hade stor utförsäljning (som dom tydligen har varje år på denna marknad) och tyvärr kom vi ju lite för sent.. Vi kom dit 11, bara en timme efter öppning och lyckades fynda några produkter. Allt går som smör där då priserna är mer än halva priset. Folk är som galningar och fyller hela kartonger med produkter. Vi köpte fem produkter, resten där kändes rätt ointressant och var utplockat. På bilden syns det som är till Skorpan. Amnings-té som jag vill prova och se om det är gott, en grym olja till Skorpans mage om den är öm/bökig och sen en blöjkräm. Men så klart var ju jag och Kalle tvungna att unna oss något i produktväg så en varsin ansikstskräm slog vi till på.

20140907-173036-63036409.jpgEfter över en timmes väntan i kö vid Weledas utförsäljning var vi redo för god lunch. Demeter hade en underbart god vegetarisk lunchbuffé. Deras äppelmust var to die for. Tror jag drack 5-6 glas av den och vi köpte till och med hem en liter (dock inte samma som på buffén men ändå fin hemmagjord äppelmust).

Det var sjukt mycket folk överallt på marknaden och många som sålde saker. Allt ifrån ekokläder, barnkläder, leksaker, Waldorfdockor, Demeter grönsaker, honung, äppelmust, mjölksyrade grönsaker m.m. Jag provsmakade faktiskt på en underbart god Kimchi (mjölksyrade grönsaker med ingefära, chili m.m.) och jag blev såld så en burk fick följa med hem.

20140907-173037-63037537.jpg

En underbar dag med fantastiskt väder. Jag börjar dock inse jag inte orkar så mycket mera på en dag. Speciellt inte när det är så sjukt mycket folk överallt. Helt slut blev jag när vi äntligen hann med bussen ifrån Skillebyholm. Paj, trött och väldigt gravid kände jag mig som. En bökande Skorpan som kände att det var dags att gör en massa cirkuskonster samtidigt som jag hade lätta sammandragningar gjorde inte det hela bättre under färden hem.

20140907-221137-79897591.jpg

Men nöjd är jag ändå när jag nu sitter här hemma och tänker tillbaka på dagen. En upplevelse på alla plan! Nästa år kommer vi ha med oss Skorpan som kan få leka med dom andra glada barnen där. För hur underbart är det ändå inte att fira att det är skördesäsong?

Standard

Kommentera

