Allmänt, Throwback Thursday, Tredje trimestern

Throwback Thursday: Gravid vecka 32

20140915-114513-42313499.jpg En något försenad TBT inlägg. Ber om ursäkt för det.

Hur långt gången är du? V.32 (31+6)

Gravidymptom: Svamp, sammandragningar, starka kraftiga rörelser från Skorpan, kissa minst 2 gånger på natten, törstig, öm i livmodern, trötthet, virrighet, ömma fötter, åderbrock m.m. Det känns att Skorpan växer till sig och i och med det känner jag mig mer och mer gravid.

Bästa minnet från veckan:  Höstmarknaden ute i Skillebyholm. Så mysigt och härligt att spendera en dag ute i naturen med älskling!

Saknar du något? Svalka.. Längtar tills det är riktigt svalt och höstigt ute.

Mest harmonisk eller moody denna vecka?  50/50 skulle jag nog säga. Jag orkar inte lika mycket längre och mitt humör blir lättare påverkat än förut.

Cravings: Vindruvor, satsumas och andra syrliga frukter. Även lakrits. Mmmm!

Sömn: I och med att Skorpan växer och blir större blir det allt svårare att sova. Sparkarna blir tydligare och jag får inte sova för länge på någon sida. Speciellt inte på höger sida. Sen här jag märkt att jag lättare vaknar på natten. Har svårare att somna om då när jag väl vaknat kan ligga pigg i 10 min för att sen somna om. Jag antar att det har med kroppens förberedelse av att ha ett spädbarn. Amma, byta blöjor och sånt på natten. Att kroppen blir mer alert. Vilket är ett gott tecken. Försöker se det så bär tröttheten slår till pga sömnbrist.

Rörelser: Som jag skrivningarna så märks det att Skorpan växer så det knakar. Sparkarna blir tydligare! Jag kan också känna hur hen pillar med fingrarna i sidan på mig. Som att Skorpan vill kittla mig inifrån. Haha! Skorpan ligger ju med huvudet nedåt (antar att det fortfarande är så) och när hen rör sig mycket och jag är ute och går blir det ett jäkla tryck nedåt. Lite smått obehagligt.. Men då får man pausa och ta det lugnt.

Inåt- eller uttåtnavel? Nu börjar det hända grejer. Det är fortfarande en inåtnavel men den är väldigt, väldigt utsträck. Det känns som om den kommer ploppa vilken dag som helst.

Förlovningsring på eller av: På och fortfarande yttepytte lite för stor.. Men det bådar gott kring svullnad som kommer i slutet av graviditeten.

Är det något som får dig att må illa eller något du blir äcklad av? Doften av soppor, rutten mat, alkohol osv.

Vad tror du att det blir? Pojke/flicka: Börjar bli helt lost. Har ingen känsla längre… Flicka?

Dagar kvar till beräknad förlossning: 56 dagar.

Förlossningssymptom: Inga.

Vad ser du fram emot:  Vi har kanske ett nytt boende på gång och hoppas hoppas att det går vägen. Det verkligen kliar i fingrarna för att ‘boa’ inför lillens ankomst.

Standard

Kommentera

