Allmänt, Tredje trimestern

Ett besök hos barnmorskan

Idag stod det barnmorskebesök på schemat. Alltid lika kul att går dit och få se hur saker och ting utvecklas. Man får prata av sig lite m.m. Såhär ser läget ut ljust nu:

  • Mitt blodtryck: 105/70
  • SF mått: 29cm, precis som för två veckor sedan. Inget jag behöver oroa mig för då det är vanligt att livmodern har samma mått två gånger i rad. Skulle det om två veckor vara samma igen så blir vi skickade till TUL om vi vill.
  • Viktippgång sen inskrivning: 10 kg
  • Blodsockervärde: 5,1
  • HB-värden (järnvärde): Behövde inte ta det idag.
  • Bebis hjärtljud: Idag kunde hon höra hjärtljudet väldigt bra genom trätratten. Hon räknade och det hamna på 120 slag i minuten. Enligt gamla sagor tyder det att det skulle vara en liten pojk där inne.. Spännande!
  • Bebis placering i livmodern: Skorpan ligge rmed huvudet nedåt fortfarande. Är ännu ruckbart. Hon sa att jag skulle märka om Skorpan skulle byta position.

 

Jag blev lite förvånad över att jag inte hade gått upp mer och att livmodern inte vuxit mer. För känslan i kroppen är att jag lagt på mig några kilon samt att Skorpan har vuxit (vilket hen har gjort även fast livmodern inte gjort det). Men som Diane sa min BM så behöver jag inte alls oroa mig. Skorpan är så aktiv och det är bra att jag känner av rörelserna så ofta som jag gör. All is good!

20140917-115816-43096347.jpg

Bild från Pinterest.

Ville dela med mig av denna söta bild. Hur gullig är inte detta klädval? Vill så gärna hitta ett par söta Minnetonkas till Skorpan.

Standard

Kommentera

