Bebissaker, Holistiskt, Tips och trix, Tredje trimestern

En tur till biblioteket

20140918-205535-75335827.jpg
Varför köpa när man kan låna? Jag hade nedrans tur med att dessa två böcker fanns inne för lån. Dock behövde jag bege mig ända ut till Skärholmen för att låna. Så det gjorde jag igår när jag var ledig. Det praktiska är ändå att jag inte behöver lämna tillbaka dom där sen utan kan lämna på till exempel Stadsbiblioteket. Mycket närmre och bekvämare.

Så vilka böcker är det? Jo, först och främst är det Cecilia Moens bok ‘Trygga barn och trygga föräldrar’ som jag skrev om i inlägget Första spädbarnstiden, klicka här för att läsa.

Sen hade dom när jag spanade på hyllan en rätt ny bok som kom förra året. ‘Lyhört föräldraskap’ av Malin Bergström. En lättläst bok med fina bilder. Läste om denna i tidningen Nära Barn och tänkte att den måste vi ju spana in. Så nu har jag den här och kan läsa och se om det är något att ha.

När ska jag ha tid att läsa dessa? Samt alla andra böcker jag har hemma? Det är en bra fråga. Men jag tänkte börja smått ikväll. Någon som läst dessa?

Standard

Kommentera

